יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

זהירות: עוקץ חם

זהירות: נוכל מציע קו נוסף חינם ולשם כך דורש את 4 הספרות הראשונות של כרטיס האשראי. חברת הוט: תרגיל עוקץ

איתן פריד י"ד בכסלו תש"ע - 01/12/2009 12:31

הציעו לכם אולי קו נוסף חינם מאת חברת 'הוט'? היזהרו, אתם ככל הנראה קורבן נוסף לתרגיל העוקץ.

ממידע שהגיע למערכת 'אתרוג' בידי אזרח מתלונן, עולה, כי נוכל או רשת של נוכלים סוקרים את מכתבי החשבון המגיעים ללקוחות החברה, ומהם דולים את הפרטים.

י.ל. אשר כמעט ונפל אף הוא קורבן ל'עוקץ', זכה בשיחת טלפון ממספר לא חסום, אשר בישרה לו כי כיוון שהינו לקוח של חברת 'הוט', וברשותו קו שלהם, הינו זכאי לקו נוסף חינם. המתקשר ידע לנקוב בכל פרטיו של י.ל. וביקש ממנו אך את ההשלמה הבאה: ארבעתצ הספרות הראשונות של כרטיס האשראי שלו, לאחר שנקב בעצמו בספרות האחרונות.

שיחת הטלפון בוצעה במקצועיות רבה, כאשר בקשת הפרטים נועדה "כדי לוודא שאכן אתה בעל הקו". שנייה לפני שהלך י.ל. בדרך קודמיו, הבהבה בראשו נורה אדומה והוא חזר בו. כאשר נשאל ה'נציג האדיב' מדוע יש לספק לו פרט זה, וכי הדבר נראה חשוד, הפנה אותו המתקשר לבירור בחברת הוט.

י. לא התעצל וכך עשה. הוא לא הופתע למשמע התשובה מאת החברה: "מדובר בתרגיל עוקץ" שתלונות לגביו הגיעו לחברה.

מעל במה זו, עולה האזהרה, במקרה של שיחת טלפון שכזו, יש לנתק מיידית וכמובן שאין לספק כל פרט מזהה. חושבים שמדובר במקרה אמיתי? תמיד תוכלו להתקשר לחברה ולברר קודם, כשאתם יודעים בדיוק עם מי אתם משוחחים.

לתועלת הציבור, מבקשת המערכת כי מי שנפל אף הוא בידי נוכל זה, ובידו המספר שממנו התקשר, (שאבד לי.ל.) להעבירו אלינו, ע"מ שהציבור יוכל לזהותו ולהתעלם ממנו.

  1. 2. י. ל. יכול לבקש את המספר האבוד מחברת הוט. [לל"ת]
    משה 01/12/2009 13:51
  2. 1. תרגיל עוקץ
    שמחה 01/12/2009 13:08
    אותי לימדו שאף פעם לא לתת כרטיס אשראי בטלפון. תמיד לצלצל אישית לארגון שלו רוצים לתרום ולא להענות כשהשיחה נעשית מיוזמתם. אולי זה עלול להזיק לארגוני החסד היקרים אבל הארגונים מתרבים מיום ליום וכל יום שומעים שמות חדשים וכבר לא יודעים אם חלילה יש בינהם גם רמאים.
    בהצלחה לכולם