יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הסתיים היום הראשון במשפט דמיאניוק - "אין הבדל ביני לבין ניצול שואה אחר"

היום הראשון במשפטו של דמיאניוק הסתיים. ההגנה: "אני לא שונה מניצולי השואה – פעלתי תחת איומי מוות" . עקב בריאותו הלקויה, הדיונים בבית המשפט ייערכו למשך 90 דקות, פעמיים ביום. משפטו עלול להימשך עד חודש מאי

ראובן שטיין י"ג בכסלו תש"ע - 30/11/2009 16:45
לפני שעות אחדות הסתיים יומו הראשון במשפטו של ג'ון דמיאניוק, שיארך שבועות וחודשים ארוכים. פרקליטו הציג את מרשו כאחד הקורבנות. בדיון הוא הכריז כי "גם אם הנאשם ביצע את העבירות המיוחסות והיה שומר במחנה ריכוז, הוא לא שונה מהיהודים שהובילו גופות במחנה והוא אינו שונה מניצולי שואה אחרים".

בפתיחת המשפט האשים עורך דינו את השופטים ואת התובעים במשפט בהטיה נגד דמיאניוק, "בעוד מפקדים אחרים בסוביבור זוכו מאשמה, דמיאניוק עומד לדין עבור מעשים שהוא עשה תחת איומי מוות".

המשפט נגד דמיאניוק נפתח באיחור של כמה שעות כשהוא מגיע לבית המשפט מובל בכיסא גלגלים. על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, הסיבה לאיחור נובעת מפני שמארגני המשפט לא היו ערוכים למספר הרב של האנשים שהגיעו לצפות במשפט, כולל מאות עיתונאים שבאו לסקר וקרובים של ניצולי שואה רבים.

עקב בריאותו הלקויה של הנאשם, הדיונים במשפט ייערכו למשך 90 דקות, פעמיים ביום. המשפט צפוי להימשך עד חודש מאי ואם יורשע, הוא יישלח ל-15 שנות מאסר. כלומר: הוא ככל הנראה צפוי למות בכלא הגרמני.

דמיאניוק מואשם בשיתוף פעולה עם הנאצים וסיוע לרצח של 27,900 יהודים במחנה ההשמדה סוביבור בתקופת השואה. אין עדי ראייה חיים במשפט הזה, אך בתקשורת הגרמנית דווח כי בידי התביעה נמצא עד מפתח, הקושר בוודאות את דמיאניוק למחנה סוביבור בתקופה האמורה, ועדותו, שתתווסף לעשרות עדויות שניתנו בידי אנשים שאינם עוד בין החיים ולמאות מסמכים המזהים את דמיאניוק כשומר במחנה, תוביל להרשעת הרוצח.

נשיא המדינה שמעון פרס השתתף היום בטקס לציון 65 שנים לרצח שבעת הצנחנים הישראלים שהוצנחו על אדמת אירופה במלחמת העולם השנייה ונרצחו על ידי הנאצים. בנאומו התייחס פרס למשפטו של דמיאניוק, ואמר כי הצדק חייב להיעשות, גם אם באיחור "הנאשם קשיש, אך הצדק צעיר", הוא אמר.
  1. 4. למס' 1
    משה 01/12/2009 11:38
    זקן זה לא גנאי. תנו כבוד לזקנים.
  2. 3. רוצח ישן נושן
    נכד לנרצחים הי"ד 30/11/2009 18:57
    ינקום לעניננו נקמת דם עבדיו השפוך, במיתה משונה שיתקדש שם שמים ויראו כל עמי הארץ, אמן
  3. 2. טוב שביבי לא הגיע לשם
    יוסל 30/11/2009 17:47
    תארו לכם שלביבי לא היתה שפעת ויראלית קלה כפי שדיווחו בתקשורת.
    לדעתי, השפעת נולדה מהרגע שביבי הבין שהוא ודמניוק יהיו יחד בכותרות בגרמניה.
    על זה נאמר לב מלכים ושרים ביד ה'.
  4. 1. ימח שמו וזכרו
    יהודי 30/11/2009 17:38
    איש מבחיל, זקן ומכוער.