יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משאל עם בשוויץ: הרוב נגד בניית צריחי מסגדים

59 אחוז מאזרחי שוויץ תמכו בהצעה של מפלגת הימין הקיצוני למנוע בנייה של צריחי מסגדים חדשים

ראובן שטיין י"ב בכסלו תש"ע - 29/11/2009 17:34
האפליה בשוויץ מותרת: מדגמים שפורסמו היום (א') בשוויץ, מלמדים כי מרבית האזרחים תמכו בהצעה השנויה במחלוקת לאסור על הקמת צריחי מסגדים חדשים במדינה. 59 אחוז מבעלי זכות הבחירה הצביעו במשאל עם בעד ההצעה. הסקרים העניקו בימים האחרונים לחרם 37 אחוזי תמיכה בלבד.

בדיווח התקשורתי נאמר חצי שעה לאחר סגירת הקלפיות כי נראה שהיוזמה התקבלה. "יש מגמה חיובית, וזו הפתעה עצומה".

מי שיזם את ההצעה היא מפלגת העם השוויצרית, המתנגדת להגירה. בהצעה מבקשים לאסור בחוקה את בניית צריחי המסגדים, כדי למנוע "איסלמיזציה של שוויץ". תומכי האיסור טענו כי בנייה של צריחים חדשים במדינה, היא ייצוג של אידיאולוגיה ושל מערכת חוקים שאינן תואמות את הדמוקרטיה השוויצרית.

שבעת שרי הקבינט של הממשלה התנגדו בתוקף ליוזמה, שיכולה לדבריהם לפגוע ביחסי שוויץ עם העולם המוסלמי. אנשי עסקים רבים אף הזהירו מהשלכות האישור, מאחר שאנשי עסקים יכולים להוציא את רכושם מהבנקים השוויצריים.

המוסלמים שמרו על שקט יחסי כדי למנוע את התחזקות תומכי הימין. כיום יש במדינה ארבעה צריחים בלבד, וגם אם ההצעה תעבור, הם ימשיכו להתנוסס ליד המסגדים.

המוסלמים טוענים כי הבנייה של מקדשים סיקיים חדשים ושל כנסיות אורתודוכסיות מעידות שהחרם על הצריחים הוא אפליה. "אם מתכוונים להחרים את כל הסמלים הדתיים מכל המבנים הדתיים, לא הייתה לנו בעיה עם זה", הם אומרים. "אבל אם אומרים שהחוק מכוון רק נגד המוסלמים, לא נגד נוצרים, יהודים או סיקים, אז יש לי בעיה כי זה מפלה".

האפליה שמתחילה נגד המוסלמים מסוכנת גם ליהודים. המדינה שוויץ שחרטה על גורלה שלום בינלאומי, נקטה בצעד חסר תקדים עם משאל העם הזה, ובקהילה היהודית יש כבר מי שמעלה ספקולציות והשערות לא נעימות בעליל.
  1. 1. מה קורה לו היה בישראל כזו הצעת חוק??? [לל"ת]
    אחד שחושב 30/11/2009 09:07