יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שטייניץ: המשבר בדובאי לא ישפיע על כלכלת ישראל

שר האוצר אמר אמש כי למשבר בדובאי לא יהיה השלכות כלכליות משמעותיות על ישראל

דוד שמואלי י"ב בכסלו תש"ע - 29/11/2009 08:55
מקורות כלכליים בכירים בירושלים העריכו אמש למשבר הכלכלי בדובאי לא יהיו כל השלכות מקרו-כלכליות על מדינת ישראל. לדבריהם, הקשרים הכלכליים בין ישראל לדובאי מאז ומעולם היו מצומצמים מאוד, ומבחינה מקרו-כלכלית גרידא הינם חסרי חשיבות.
 
המקורות הללו מציינים כי גם השלכות המשבר על הכלכלה העולמית צפויות להיות מצומצמות. לדבריהם, לאחר ההלם של היום הראשון, החלו במערב להפנים כי מדובר בסך הכל במשבר מקומי, אשר השלכותיו הגלובליות - מצומצמות.
 
כתוצאה מכך, גלי ההדף הכלכלי הנעוצים במשבר הגלובלי על כלכלת ישראל, דרך היצוא לדוגמה, צפויים להיות זניחים. הערכה בירושלים, כי שער הדולר בשווקי העולם, שבשלב המיידי עלה, יחזור בתוך כמה ימים למימדיו הקודמים בישראל ובעולם.
 
שר האוצר יובל שטייניץ, התארח אמש בטלוויזיה בתכנית "פגוש את העיתונות' שבערוץ 2, ואמר כי למשבר בדובאי צפויה להיות השפעה מינורית, אם בכלל על ישראל. לדבריו, המשבר בדובאי מוכיח בשנית את עוצמת כלכלתה של ישראל, אשר עמדה טוב יותר במשבר האחרון על פני כלכלות העולם במשבר הגלובלי.