יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר הביטחון: ממשלת לבנון תישא באחריות לפעילות חיזבאללה

שר הביטחון מזהיר את לבנון מפני הידרדרות אפשרית של המצב הביטחוני בגבול הצפון . הוא הטיל על ממשלת לבנון את האחריות לכל התנגשות אפשרית. "לא החיזבאללה יהיה אשם, אלא כל המערכות בלבנון יישאו בתוצאות", הזהיר ברק

אבי משה ז' בכסלו תש"ע - 24/11/2009 20:43
"לא יתכן שמדינה החברה באו"ם, עם ממשלה ופרלמנט, תאפשר למיליציה עם 40 אלף רקטות לשהות בתחומה". כך אומר הערב (ג') שר הביטחון אהוד ברק.
 
בנאום שנשא בכינוס ראשי המועצות האזוריות שהתכנסו בגליל המערבי, הזהיר ברק את לבנון מפני הידרדרות אפשרית של המצב הביטחוני בגבול הצפון. הוא הטיל על ממשלת לבנון את האחריות לכל התנגשות אפשרית. "לא החיזבאללה יהיה אשם, אלא כל המערכות בלבנון יישאו בתוצאות", הזהיר ברק.
 
שר הביטחון הוסיף, כי הממשלה שהוקמה בלבנון היא מתוחכמת, בהתאם לנתונים הפוליטיים, אך יחד עם זאת, "לחיזבאללה יש זכות וטו והוא נהנה מחופש פעולה. הם פתחו במלחמה ב-2006 עם 14 אלף רקטות וטילים עד חדרה, וכמה בודדים ליעדים רחוקים. היום יש בידיהם יותר מ-40 אלף טילים, עם ראשי נפץ גדולים יותר", התריע ברק.
 
הוא הוסיף, כי למרות שמועצת הביטחון של האו"ם קיבלה החלטה האוסרת על חיזבאללה להתחמש, אף אחד לא מצליח לעצור אותם. "ברור שיש תיאום בין חיזבאללה לאיראן. גם יהיו ניסיונות להפר את האיזון על אדמת לבנון ובשמי לבנון. במידה שנשתכנע כי יצליחו להפר איזון זה, ניאלץ לשקול את צעדינו. חשוב שעמדתנו תישמע לגבי אחריות ממשלת לבנון על פעולות החיזבאללה".
 
בהתייחסו לסוריה אמר שר הביטחון ברק, כי לישראל יש אינטרס ברור להגיע להסדר עם סוריה מעמדת כוח והרתעה. "אנו רוצים להוציא אותם מציר הרשע. יש לנו דרישות להרתעה, מים, סידורי ביטחון, נורמליזציה. צריך למצוא דרך איך לדון ולא איך לא לדון. ניתן להגיע להסכם במערך שיחות אזורי, אבל לא ניתן לשחק שח-מט עם עצמנו", אמר ברק. "אין תחליף לשיחות ישירות וחשאיות", הוסיף.