יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החיילים התלוננו: "בדקו אותנו כמו מחבלים"

חיילים שהשתתפו בטקס צבאי, התבקשו להיבדק היטב כדי למנוע ניסיון להנפת שלטים בעד סרבנות צבאית

אבי משה ז' בכסלו תש"ע - 24/11/2009 09:56
חיילי גדוד "נצח יהודה" שהגיעו אתמול (ב') לטקס לציון עשור להקמת הגדוד, הופתעו: בכניסה למקום הטקס התבקשו החיילים להיבדק, כדי למנוע מבוכה אפשרית בהנפת שלט בעד הסרבנות, כפי שהיה באירועים קודמים לאחרונה.
 
כזכור, בכמה אירועים שהיו לאחרונה, ובהם טקס רשמי וכן במהלך פעילות מבצעית של יחידות שונות בצה"ל, הניפו חיילים דתיים שלטים בעד הסרבנות לביצוע פינוי ישובים ביהודה ושומרון, פעולות שגרמו לנזק תדמיתי רב לצבא, ולויכוח ציבורי הולך וגובר אודות הלגיטימיות של מתן ההוראה לפנות ישובים למי שמצפונם מעיק עליהם.
 
אתמול נערך באוניברסיטה העברית בירושלים טקס לציון עשור להקמת גדוד "נצח יהודה", כאשר קודם לכן ביקשו המפקדים לוודא שלא יתרחשו אירועים דומים של הנפת שלטים. לפיכך, התבקשו כל החיילים שהשתתפו בטקס להיבדק היטב, כדי למנוע אפשרות של מבוכה במהלך הטקס.
 
אתר ynet דיווח, כי חיילי הגדוד התבקשו שלא להיכנס עם תיקים לאולם, הופרדו לשני טורים והתבקשו לרוקן את כיסיהם. "בדקו אותנו כמו מחבלים, כדי לשלול אפשרות שמישהו מחביא שלט. זה היה משפיל", סיפר אחד החיילים.
 
דובר צה"ל מסר בתגובה: "המפקדים בדקו את החיילים וזאת על מנת למנוע אי נעימויות או אפשרות שגורמים מסוימים ינסו לבצע באמצעות החיילים פרובוקציה".