יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ועדת הכספים אישרה את הקפאת היטל הבצורת

ההיטל יוקפא עד סוף חודשי החורף ותינתן אפשרות לעדכן על כמות הנפשות בבית עד סוף השנה הנוכחית

ראובן שטיין ו' בכסלו תש"ע - 23/11/2009 17:10
ועדת הכספים אישרה את הצעת החוק להקפאת היטל הבצורת, הצעת החוק הונחה ע"י הוועדה על שולחן הכנסת ואושרה במליאת הכנסת ביום רביעי האחרון.  יו"ר הצוות שעמל על הכנת החוק ח"כ אמנון כהן אמר כי החוק החדש שמובא לאישור ועדת הכספים יקל על האזרחים ועל הנכים שנפגעו בחוק הקיים שאושר בכנסת עם אישור תקציב המדינה.

על פי הצעת החוק, ההיטל יוקפא לחודשי החורף, כמו"כ אפשרות הדיווח על כמות הנפשות בבית תוארך עד סוף השנה הנוכחית.  בחוק הועלה גם מכסת המים לנפש מ12 קוב, ל16 קוב מים לנפש, ובנושא הנכים נכתב כי לא יהיה צורך באישורי רופאים שונים, אלא באישור נכות בלבד, כמו"כ משפחה בה יש ילד נכה,  יקבלו מכסת מים משולשת.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ר' משה גפני אמר כי למרות שאישור הצעת החוק להקפאת היטל הבצורת שולב ציבורית עם דירוג העלאת מחירי המים, הנושאים לא נעשו יחד, "העלאת מחירי המים התקבלה בממשלה הקודמת לפני שנתיים, היטל הבצורת התקבל על הממשלה הנוכחית ואנו כעת מקפיאים אותו לחודשי החורף מאחר ואין סיבה להמשיך בו בחודשים בהם השימוש במים יורד גם כך במחצית.

"בנושא העלאת מחירי המים נפעל  לכך שכל ייקור בתעריפי המים יזדקק לאישור ועדת הכספים מאחר ובשורה התחתונה הציבור כולו הוא זה שנפגע מהעלאה,  ועלינו לתת את הדעת לפני שמייקרים מים בצורה כה משמעותית".