יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אוקטובר: ירידה של 0.3% במספר המובטלים

נתוני שרות התעסוקה לחודש אוקטובר מעודדים. פרחי: עדיין לא מדובר במפנה של ממש בנתוני האבטלה

אבי משה ו' בכסלו תש"ע - 23/11/2009 13:49
שיעור המובטלים במשק ירד בחודש אוקטובר בשיעור של 0.3%, לעומת עליה רצופה בשיעור המובטלים בשנה האחרונה. כך מסר בצהרים (ב') מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי. מספר המובטלים באוקטובר הסתכם ב-208,600 לעומת 209,300 בספטמבר, ירידה בשיעור של 0.3%.
 
פרחי אומר, כי נתוני שירות התעסוקה מצביעים על ירידה במספרם של דורשי עבודה, לעומת עליה רצופה בשיעור חודשי ממוצע של 1.6% ממאי 2008 עד יוני 2009. לדבריו, לאחר שבוצע עדכון בסדרת נתוני המגמה, נרשמה ירידה בשיעור חודשי ממוצע של 0.3% גם בשלושת החודשים האחרונים. "מוקדם עדיין להעריך אם מדובר במפנה בנתוני האבטלה. דרושה זהירות רבה בניתוח המגמות יש להמתין לנתוני נובמבר-דצמבר", הדגיש פרחי.
 
לדברי מנכ"ל שירות התעסוקה, ניתוח מגמה של נתוני מצטרפים חדשים למעגל האבטלה מלמד, כי נקודת המפנה במגמה החלה בחודש אפריל 2009. מחודש זה ואילך חלה ירידה בשיעור חודשי ממוצע של 1.9% במספר המצטרפים, לעומת עליה בשיעור חודשי ממוצע של 2.9% מפברואר 2008 למרץ 2009.
 
בחודש אוקטובר פנו לשירות התעסוקה 221.6 אלף דורשי עבודה, בהשוואה ל-226.5 אלף בחודש ספטמבר, ירידה של 4,900 דורשי עבודה.
 
בנוסף, נרשמה ירידה בשיעור של 5.1% במספרם של דורשי עבודה ללא אקדמאים וללא הבטחת הכנסה וכן ירידה בשיעור של 3.1% במספרם של תובעי הבטחת הכנסה וירידה בשיעור של 2.1% במספרם של האקדמאים.