יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האם עסקת המטוסים עם טורקיה תצא לפועל? אולטימטום טורקי

אולטימטום לישראל: "להשלים את עסקת המטוסים תוך 50 ימים". עיכוב נוסף יגרום לביטול העסקה.

ראובן שטיין ד' בכסלו תש"ע - 21/11/2009 20:42
אולטימטום טורקי: הטורקים מציבים היום אולטימטום לישראל, בנוגע לעסקת המזל"טים בין המדינות. בראיון לכלי תקשורת טורקיים, אמר שר ההגנה הטורקי, וסדי גונול, שארצו לא תמתין יותר מדי זמן להשלמת עסקת המטוסים עם התעשיות הישראליות.

"שלחנו מכתב לתעשייה האווירית לחברת אלביט, בו אנו מקצים חמישים ימים להשלמת עסקת המטוסים בין ישראל לאנקרה" אמר שר ההגנה. במהלך העסקה, יעבירו לצבא הטורקי עשרה מטוסים ללא טייס. "אם המכתב שלנו לא יעזור העסקה תתבטל, אבל כעת אנחנו לא מבטלים שום דבר, אנחנו ממשיכים לנהל מו"מ עם הנציגים הישראלים".

הפרויקט הצבאי המשותף יצא אל הפועל בשנת 2005 והתעכב בגלל מתיחות סביב אירוע עופרת יצוקה. מקור מקורב לעסקת המטוסים אמר בראיון למעריב, כי מאז מבצע עופרת יצוקה והפנאל בו אירעה מתיחות עם נשיא המדינה שמעון פרס, נוצרה אווירה שונה בין ישראל לטורקים. "הטורקים מוציאים ידיעות לכלי תקשורת הטורקיים והם מגיעים כמסרים לישראל", אמר אותו גורם. "לאחרונה יצאה משלחת ישראל לטורקיה כדי לדון עם נציגי משרד ההגנה הטורקי וחיל האוויר הטורקי על הבעיות שנולדו במסגרת הפרויקט, והמטוסים יונפקו בזמן".

טרם התקבלה תגובה רשמית ממערכת הביטחון, אך יש כבר ישראלים רבים החוששים ממהלך זה, בפרט לאור ההתפתחויות האחרונות והקשר שנסדק בין המדינות. הפחד הגדול הוא כי מיד עם תום העסקה והעברת המטוסים לטורקיה, אלה ימשיכו במסלול ישיר לאירן, שתתכנן התקפה נגד ישראל, כמה אירוני, עם מטוסים שהיא בעצמה יצרה.