יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו בכנסת: הפלסטינים לא רציניים

בנאום בכנסת הביע ראה"מ את אכזבתו מהנהגת הפלסטינים שמסרבת להתקדם בשיחות עם ישראל

אבי משה א' בכסלו תש"ע - 18/11/2009 15:21
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקף את הנהגת הרשות הפלסטינית המסרבת להתקדם לכיוון השלום עם ישראל. בנאום בכנסת, לפי דרישת האופוזיציה, אמר נתניהו, כי מיום כינונה של הממשלה, "התכוונו לקיים משא ומתן עם הרשות הפלסטינית, אבל לא קיבלנו את הנכונות שלהם להיות פתוחים לניהול משא ומתן", אמר ראש הממשלה.
 
למרות שהאופוזיציה דרשה את הדיון, בחתימתם של ארבעים ח"כים, תחת הכותרת "הממשלה עוסקת בהישרדות ואינה דואגת לצרכי הציבור", עסק נתניהו בנאומו במצב הביטחוני והמדיני, וקרא לחברי האופוזיציה לנהוג בגישה ממלכתית בנושאים השונים העומדים על סדר היום.
 
ראש הממשלה שב על עיקרי נאומו בבר-אילן, ועל כוונתו להכיר במדינה פלסטינית מפורזת רק במסגרת הסדר הקבע, אולם לא ניתן להתקדם לכך בלי משא ומתן.
 
הוא פירט שורה של צעדים שישראל ביצעה כדי להקל על הפלסטינים, אולם דבר לא שכנע אותם להיכנס למשא-ומתן. "הורדנו מאות מחסומים, מאות חסימות עפר, נקודות ביקורת, והדבר הזה כמובן בא לידי ביטוי בצד השני, אך הנהגת הרשות הפלסטינית לא קידמה את המשא ומתן ולא קיבלה את הנכונות שלנו להיות פתוחים לניהול מו"מ. זה עניין עובדתי. מהרגע הראשון לא נענו מן הצד הפלסטיני להיכנס למו"מ. מהיום הראשון, לא מהחודש הזה". 
 
נתניהו הוסיף, כי הציב תנאים לסיום המו"מ, אך "לא הצבתי שום תנאי לפתיחת המו"מ. ולכן זה לקח זמן עד שחלקים בקהילה הבינלאומית יעמדו על כך. השאלה היא מה יקרה בצד הפלסטיני, כי ברור שישראל מוכנה ורוצה להיכנס למו"מ אך האם הם ייכנסו? אני מקווה שכן".
ראש הממשלה רמז כי הנהגת הרשות הפלסטינית מתוסכלת מהמצב המדיני, וכדי לפתור את בעיית המו"מ, "יש כל מיני ניסיונות לעקוף את המגעים", אמר בהתייחסו לקריאות על הכרזה חד-צדדית לקמת מדינה פלסטינית.