יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו לשרים: "שימרו על שתיקה בעניין הבנייה בשכונת גילה"

לאחר ששרים יצאו בהתבטאויות נגד ההתנגדות האמריקאית לבנייה בשכונת גילה, הורה נתניהו לשרים לשמור על שתיקה ולא לצאת בתגובות מקוממות. "מדובר בהליך שגרתי שמתקיים בוועדה המחוזית, לאישור בנייה", נמסר מלשכתו

דוד שמואלי א' בכסלו תש"ע - 18/11/2009 07:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אמש (ג') ממזכיר הממשלה צביקה האוזר להורות לשרים ולסגני השרים, שלא להתבטא בסוגית הרחבת הבנייה בשכונת גילה שבירושלים.

נימוקו של נתניהו היה כי "אין מה להוסיף מעבר למה שנאמר אתמול". ההנחיה של ראש הממשלה ניתנה אחרי התגובה שהוציא אמש סגן שר האוצר ר' יצחק כהן ולפיה, "ארצות הברית נוהגת כמו פיל בחנות חרסינה ביחסה לגילה".

בתגובה הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה שבה נכתב כי "מדובר בהליך שגרתי, שמתקיים בוועדה המחוזית, לאישור בנייה בשכונת גילה בירושלים. אישורי בנייה בתחומים המוניציפאליים של ירושלים, כמו גם בערי ישראל האחרות דוגמת תל אביב וחיפה, אינם מגיעים לשולחנו של ראש הממשלה".

הבית הלבן גינה אמש בחריפות את החלטת משרד הפנים לאשר את הקמת 900 יחידות דיור בשכונת גילה שבירושלים. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר כי "בזמן שאנחנו עובדים על חידוש המשא ומתן, הפעולות הללו מקשות על מאמצינו להצליח". עוד דווח על ידי הבית הלבן, כי ארצות הברית מתנגדת לדפוס הפעולה הישראלי הכולל פינוי והריסת בתים פלסטינים בירושלים.

גם בריטניה הצטרפה למחול השדים וגינתה את הבנייה. בהודעת משרד החוץ הבריטי נמסר כי "הסכם שלום אמין כולל את ירושלים כבירה משותפת. הרחבת ההתנחלויות בשטח כבוש במזרח ירושלים מקשה על השגת העסקה".

בצהרי יום האתמול אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים של משרד הפנים בראשות השר ישי, בנייה של 900 יחידות דיור בשכונת גילה שבירושלים. הדבר נעשה למרות דרישתו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, אשר ביקש לעצור את הבנייה בשכונה.

התוכנית שאישרה הוועדה, כוללת בנייה של 810 יחידות דיור רגילות ואף 90 יחידות דיור קטנות, כמו כן שטחים למבני ציבור, ושטחים פתוחים ומסחר שכונתי.

שר הפנים ר' אלי ישי אמר בתגובה להחלטת הוועדה כי "לא ניתן לעצור את הבנייה בירושלים. מניעת בנייה בגילה כמוה כמו מניעת בנייה ברחביה, בתל אביב, או בחולון".