יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"כיפת הברזל", בקרוב ההפעלה

המערכת ליירוט רקטות קסאם צפויה להיכנס לפעילות מבצעית בעוד כחצי שנה. בקרוב ניסוי אחרון בפרויקט

אבי משה ל' בחשון תש"ע - 17/11/2009 08:15
שביעות רצון במערכת הביטחון מקצב ההתקדמות של פרויקט "כיפת ברזל", מערכת ההגנה מפני רקטות לטווח קצר ובינוני. עיתון "הארץ" מדווח, כי בשבועות הקרובים יתקיים ניסוי משמעותי נוסף במערכת החדשה, ולוח הזמנים הנוכחי מקדים במעט את ההערכות המקוריות, לאחר אישורו של הפרויקט. יתכן כי סוללה מבצעית ראשונה של "כיפת ברזל" תיכנס לפעילות מבצעית בעוד כחצי שנה.
 
הצבנו לחברת 'רפאל' לוח זמנים בלתי-סביר, ובכל זאת היא עומדת בו ואף מקדימה אותו במקצת", אמר גורם ביטחוני בכיר. "עד היום, רפא"ל עמדה בכל 'אבני היסוד' שהצבנו להתפתחות הפרויקט. זה לגמרי לא מובן מאליו שהניסויים עד היום הצליחו כבר במכה הראשונה", אמר הבכיר, שציין כי דחיפות הפרויקט נובעת מהניסיונות לשיגור רקטות מרצועת עזה.
 
המערכת החדשה שתוצב מול הרצועה, אמורה ליירט רקטות בטווחים שבין ארבעה ק"מ ליותר מ-70 ק"מ. בינתיים, עד שהמערכת תיכנס לפעולה, יתבצע בקרוב ניסוי נוסף, שצפוי להיות משמעותי במיוחד, משום שבמהלכו ישוגרו בו זמנית כמה טילי מטרה, ובהם רקטות קסאם וקטיושות גראד בשטח אש של צה"ל. "כיפת ברזל" תצטרך לזהותם וליירטם במקביל.
 
לפי הדיווח, עד היום הוקצבו לפרויקט 860 מיליון שקל, המספיקים לפיתוח הראשוני של המערכת, לייצור שתי סוללות ולייצור מספר מצומצם של טילי יירוט. באמצעות סוללה אחת ניתן להגן על שטח של עיר בינונית והיישובים הסמוכים לה. עם זאת, במערכת הביטחון מודעים לכך, שעם השלמת הפיתוח הראשוני, צפוי לחץ של ראשי רשויות ותושבים בקווי העימות, בגבול הצפון ובעוטף עזה, בדרישה לפרוס סוללות נוספות באזורים אלה.