יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נלחמים בבירוקרטיה: אלפי זכאים נוספים

כ-4,000 ילדים שנכותם לא הוכרה עד היום - יזכו לקבל קצבת נכות בהסכמת משרד הרווחה, האוצר והביטו"ל , עשרות מליוני שקלים

איתן פריד כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 12:23

אחרי שנים של מאבקים ציבוריים ומשפטיים, הגיע היום (א') ההסכם, אשר עתיד להביא רווחה לאלפי משפחות הנכים בישראל. שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג, והביטוח הלאומי הגיעו סוף –סוף להסכם עם משרד האוצר, לפיו  ואלפי ילדים שסובלים מליקויים התפתחותיים חמורים או מחלה כרונית קשה, יזכו לקבל בקרוב קצבת נכות, למרות שעד עתה לא זכו להכרה במעמדם כנכים.


מדובר באלפי ילדים שעד היום לא הוכרו לצורך קבלת קצבת נכות, היות ולא נכללו בקריטריונים הקבועים בתקנות.
התקנות החדשות המוערכות בהיקף כספי של עשרות מליוני שקלים יובאו בקרוב לאישור בועדת העבודה והרווחה של הכנסת.


"זהו תיקון עוול ובשורה לאלפי משפחות שנאלצות להתמודד עם נטל טיפולי כבד מנשוא, הנובע מגידול ילדים עם נכויות ובעיות התפתחותיות קשות" אמר שר הרווחה על ההסכם שהושג.


מהלך זה, מהווה יישום של חלק חשוב במסקנות ועדת הפרופ' אשר אורנוי משנת 2000 , אשר כבר אז המליצו על מתן קצבאות לקבוצות נוספות של ילדים נכים.


על פי התקנות החדשות יזכו כ- 4,000 ילדים להשלמה של קצבת הנכות לילד נכה. מקצתם אינם מקבלים שום קצבה ומרביתם מקבלים אך סכומים נמוכים. מדובר בילדים הסובלים מנכות קשה ובין היתר כאלה שלוקים בהפרעות התפתחותיות קשות, בעיקר פיגור בינוני וקשה, ילדים עם מחלות כרוניות הזקוקים לטיפול רפואי מיוחד ומתמשך כמו: מתן עירויים, מושתלים, טיפול אימונוסופרסיבי, ילדים בעלי חוסר תפקוד של הגפיים ועוד.

"זהו צעד חשוב במימוש המטרה שלנו להכניס ילדים נוספים למעגל הזכאות ע"פ המלצות ועדת אורנוי ואנו מברכים על כי המאמצים הרבים שהושקעו נשאו פרי". אמרה מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני
 

גמלת ילד נכה ניתנת כיום לפי הוראות חוק הביטוח הלאומי להוריהם של כ- 20,000 ילדים הלוקים בנכויות קשות ביותר.