שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גפני משיב לשטייניץ: החרדים אינם אשמים במצבם הכלכלי, הממשלה אשמה

נמשך הויכוח על העוני במגזר החרדי, ויו"ר ועדת הכספים מגיב להאשמות שר האוצר: הממשלות לדורותיהם אינם מעודדים את החרדים לצאת למעגל העבודה, ולהפך, פוגעים בזכויותיהם. שטייניץ: לא יודע מה היה בממשלות הקודמות

אבי משה כ"ד בחשון תש"ע - 11/11/2009 12:39
שר האוצר, יובל שטייניץ, מסר הבוקר (ד') סקירה בוועדת הכספים אודות מצב המשק והתייחס גם לשאלות חכי"ם ולנקודות בוערות שעל סדר היום הציבורי בישראל.
 
בראשית דבריו אמר שר האוצר, כי בשבוע האחרון התקבלו עוד אינדיקציות חיוביות מגופים חיצוניים על שיפור במצב המשק הישראלי. "העובדה כי הוחלט שוב להותיר את דירוג האשראי של ישראל על כנו איננה רק מחמאה לישראל, אלא חוסכת בפועל מיליארדי שקלים למשק הישראלי, בעקבות אי העלאת הריבית בשל הותרת דירוג האשראי שלנו", אמר.
 
שר האוצר אמר עוד, כי שיעור האבטלה אינו גבוה כפי שציפו, אך המדד העיקרי להוכחה כי נושא עצירת האבטלה במגמת התאוששות תהיה רק בעוד כמה חודשים. שטייניץ סיפר על המאמצים להתקבל למדינות ה-OECD ואמר כי הוא מקווה כי התהליך יושלם בקרוב. "הזמנתי את מזכ"ל ה-OECD והוא יבוא לישראל להתרשם מהמערכת הכלכלית שלנו".
 
ח"כ חיים אורון אמר בדיון כי המדיניות לעידוד יציאה לעבודה אינה מסייעת למיגור העוני מאחר ולמעלה משליש מהעניים הם אנשים שעובדים. "צריך להגדיל את גג ההוצאה ולהעניק תמריצים לעידוד מגזרים ליציאה לעבודה, ולהשקיע בחינוך". אורון מחה בפני שר האוצר על העובדה כי החכי"ם כולם דרשו פשרה והסדרת נושא העלאת הביטוח לאופנועים והאוצר אינו מתגמש בנושא. גם ח"כ אמנון כהן ביקש משר האוצר לפעול לפשרה בנושא האופנועים. ח"כ שי חרמש דיבר על אי כיבוד ההסכם עם החקלאים, צעד שגרם להם לצאת להפגנות ומחאות.
 
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ר' משה גפני, שיבח בראשית דבריו את שר האוצר על מדיניותו הכלכלית והתנהלותו עד כה. עם זאת אמר, כי השר צריך למצוא את האיזון בנושאים שעל סדר היום הציבורי. "אתה נבחר ציבור, הפקידים מצידם דורשים לעמוד על דעתם בנחרצות, הן בנושא ייקור הביטוח על האופנועים, בנושא מס הבצורת ובנושאים נוספים, כנבחר ציבור אתה מחויב לשמוע גם לרחשי לב העם ולהגיע לפשרה בנושאים אלו למרות דעתם של הפקידים שיתכן שהם גם צודקים בטענתם. לא יתכן שחברי הכנסת ונציגי הציבור כולם יביעו את דעתם בנושאים שונים, וקולם יישאר בחלל האוויר", אמר.
 
גפני תקף את הממשלות ואת דבריו של שר האוצר, אמש, כי החרדים אשמים למצבם הכלכלי, ואמר כי הממשלות לדורותיהם אינם מעודדים את החרדים לצאת למעגל העבודה ולהפך, פוגעים בזכויותיהם. "אני לא מדבר על העדפה מתקנת. תיקחו לדוגמא חוק שהעברתי, המכיר במבחנים ובלימודים הנלמדים בסמינרים כמקבילים ללימודי הבגרות. החוק עבר בזמנו בתמיכת כולם, גם חכי"ם של שינוי תמכו בו. אך למרות החוק, אגף שוק ההון במשרד האוצר דורש מאותן בנות חרדיות לעבור שוב מבחנים קשים, כך שלא יוכלו להיות יועצי מס. זאת שערורייה. קל מאד לומר לכותרות העיתונים שהציבור החרדי לא רוצה לצאת לעבודה, רק שזהו שקר, לא מספיק לומר שהממשלה תסייע, אני רוצה לראות במציאות מגמה אמיתית ליצירת שינוי".
 
שר האוצר אמר בתגובה לדבריו, כי אינו יודע מה היה בממשלות הקודמות. "בנושא יועצי המס אבדוק את הפרטים, אך במגמה כללית אנו מעוניינים לעשות כל שניתן על מנת לעודד את היציאה לעבודה".
 
בנושא היטל הבצורת, אמר שר האוצר שטייניץ, כי הוא קרא את החוק שהגישו חברי הכנסת בוועדת הכספים ועם חלקים שונים בו הוא מסכים. "אני לא חושב שהקפאת היטל הבצורת נכונה כעת. זה לא פופולארי אבל אני לא רוצה להגיע למצב בו נגיע למה שקורה בקפריסין, כאשר לא פעלו בנושא הבצורת ולא גבו היטלים ולא עשו הסברה והגיעו למצב שיש ימים שאין מים בברזים. ההיטל הזה מנע בזבוז מים, ואני מאמין שמתוקף האחריות למצב משק המים, אין מנוס מהמשך ההיטל", אמר.
 
בנושא הביטוח על האופנועים אמר שטייניץ, כי הוא בוחן בימים אלו צעד שיוביל להקלה מסוימת ולטענת חכי"ם כנגד הקיצוץ הרוחבי שאושר אמש בוועדה. "לא רק החכי"ם חשו אי נוחות מהקיצוץ, גם אני חשתי, אינני מאושר מהקיצוץ אך אני מקווה כי לא נזדקק לקיצוצים נוספים בעתיד", הוסיף שטייניץ.
  1. 2. מי שמאשים הוא בדרך כלל אשם
    יצחק 11/11/2009 13:45
    מעבר להשוואת זכויות לא דורשים החרדים כלום. נקודת הבעיה היא שלא מכירים בחרדים כעובדה. לחרדים מסלול לימודים ותרבות חיים שונה, כל עוד דורשים ממנו הישגים שלא בתחומו, לא יוכלו לטעון שהחרדים אשמים.
  2. 1. מי באמת אשם?
    ל רפי 11/11/2009 13:02
    בראש וראשונה אשם מי שיכול לעבוד ואינו יוצא לעבודה.
    מי שעובד ואינו משתכר שכר מינימום, ראוי: א. שינהל את משק הבית שלו לפי יכולותיו, ובמקביל יעזר בממשלה בכדי להבטיח לו שכר מינימום, ביטוח בריאות וחינוך חינם שיעזר ע"י הממשלה.
    מי שסבור שעל הממשלה לכסות את כל הוצאותיו ללא חשבון, והוא עצמו פטור מעבודה - מדבר שטויות.