שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הרכבת לנתיבות ואשקלון יוצאת לדרך - ותגיע בעוד שלש שנים

פורסמו המכרזים הראשונים להקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע. הרכבת תתחיל לפעול בעוד 3 שנים

משה שוורץ כ"ב בחשון תש"ע - 09/11/2009 15:45
רכבת ישראל פרסמה היום (ב') את המכרזים הראשונים להקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע. פרסום המכרזים התאפשר בעקבות הסכם שנחתם בסוף השבוע שעבר בין משרד התחבורה, רכבת ישראל ומשרד האוצר להקמת קו הרכבת.
 
שר התחבורה ישראל כץ הודיע, כי המכרזים שפורסמו כוללים ביצוע עבודות תשתית וגשרים מעל מסילת הרכבת, בקטעים שבין יד מרדכי לנתיבות בעלות של כ-400 מיליון שקל. כץ הנחה את רכבת ישראל לקצר את לוח הזמנים להקמת הקו ולהשלימו במהירות האפשרית.
 
על-פי התכנון, ייסלל קו רכבת חדש בין אשקלון לנתיבות ובין נתיבות לבאר-שבע, באורך של 60 קילומטרים. העלות הכוללת של הקמת הקו נאמדת בכשני מיליארד שקלים.
 
העבודות בקטע שבין יד מרדכי לנתיבות כוללות הקמת שני גשרי רכבת מעל נחל שקמה ונחל בוהו והכנת תשתית למסילה כפולה, בתוואי החדש של מסילת הרכבת אשקלון–באר שבע. כמו-כן, כולל המכרז ביצוע עבודות תשתית למסילה כפולה, בתוואי החדש של מסילת הרכבת בקטע שבין יד מרדכי לנתיבות.
 
במשרד התחבורה מציינים, כי במהלך השבועות הקרובים יתפרסמו מכרזים נוספים לביצוע עבודות תשתית בקטעים נוספים של תוואי המסילה, וכי העבודות להקמת הקו צפויות להסתיים תוך כשלוש שנים.
 
"מדובר בבשורה חשובה לתושבי הדרום שתשנה את פני המציאות של תושבי הדרום", אמר היום שר התחבורה. "קו הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע יאפשר לאלפי נוסעים להגיע מידי יום במהירות ובנוחות לבאר-שבע ותל-אביב וירחיב את אפשרויות התעסוקה של התושבים".