יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הצעת חוק: להקפיא את מס הבצורת

יו"ר ועדת הכספים אימץ את מסקנות הוועדה שהקים, והפך את מסקנותיה להצעת חוק לביטול מס הבצורת

אבי משה כ"ב בחשון תש"ע - 09/11/2009 15:06
יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ר' משה גפני, הניח הצעת חוק על שולחן הכנסת, הקובעת כי יש להקפיא את היטל הבצורת לחודשי החורף, בהתאם למסקנות צוות הבדיקה שמינתה הוועדה.
 
גפני הודיע על-כך במהלך ישיבת ועדת הכספים שקיימה דיון נוסף בנושא היטל הבצורת, במסגרתו הוצגו מסקנות צוות הבדיקה שהקים יו"ר הועדה.

ראש הצוות, ח"כ ר' אמנון כהן מש"ס, הציג את המסקנות, ובהן הקפאת ההיטל לחודשי החורף וביצוע תיקוני חקיקה שונים העוסקים בהעלאת המכסה לנפש, ביטול הדרישה מנכים להציג אישורים שונים ולהסתפק בתעודת נכה, להאריך את המועד לעדכון כמות הנפשות בבית עד סוף השנה ולהגדיל את המכסה לנפש מ-12 קוב לאדם ל-16 בשנת 2010. 
 
"נוצר סרבול רב לנכים וטרטור לכל האזרחים. אנו מחויבים לשנות את המציאות העגומה שנכפתה בשל חוק שנועד לכתחילה להציל את משק המים", אמר ח"כ אמנון כהן. גם ח"כ ציון פניאן, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, אמר כי לדעתו יש צורך להקפיא את החוק לחודשי החורף וכי הוא תומך במסקנות הצוות.
 
מנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח, אמר בדיון כי עמדת המשרד היא בעקבות מצב המים בלבד. "אין כאן שיקולים אחרים מבחינתנו, לא רצון לגבות מס ולא שום דבר אחר, המטרה היא להציל את משק המים. לשם כך החוק נקבע וביטולו ייקבע רק בהתאם לשיקולים של מצב משק המים, כמות המשקעים וכדו'", אמר.
 
נציג משרד האוצר, עמית לנג, אמר כי הגשם שירד במשך יומיים בישראל לא השפיע על מצב המשק ובשל כך אין סיבה להקפאת ההיטל. "עם זאת אנו נוכל לשקול שינויים בחוק להקל על האזרחים בנושאים שונים", אמר.
 
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, אמר בדיון כי המהלך של חקיקת החוק נעשה בשל קריסת משק המים. "המטרה היא שינוי בהרגלי הצריכה של הציבור במים, אחרי שבוע של גשם. עוד מוקדם לומר כי כמות המשקעים לחורף הקרוב תסיע ממשית למשק המים ובמקביל מוקדם עדיין לדעת אם הציבור הפנים את השינוי הדרוש בהרגלי הצריכה במים. ביטול ההיטל או הקפאתו תישקל בהתאם לנתונים הללו", ציין.
 
ח"כ ר' אורי מקלב הציע למשרדי הממשלה פשרה, על פיה הקפאת החוק לחודשי החורף תיעשה תוך התניה לציבור שההתניה תלויה בהמשך הצמצום בשימוש במים. "אין טעם להמשיך את ההיטל בחודשי החורף כאשר השימוש של הציבור במים בחורף יורד בלמעלה ממחצית מחודשי החורף", אמר מקלב.
 
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ר' משה גפני אמר בתום הדיון, כי הוא קורא לממשלה לאמץ את מסקנות ועדת הבדיקה, ביניהם הקפאת החוק לחודשי החורף ושינויי חקיקה שיקלו על החוק בחודשי הקיץ, במידה ויהיה צורך להמשיך את ההיטל בקיץ בעקבות אי ירידת גשמים מספקת בחורף. "הנחנו על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית ובה מסקנות הצוות. אנו נמשיך במגעים בהסכמה עם משרדי הממשלה, לאמץ מסקנות אלו", אמר גפני.

לפני הצהרים אמר שר התשתיות עוזי לנדאו, כי בכוונתו להגיש בימים הקרובים הצעת החלטה לממשלה, במטרה להקל או להקפיא את היטל הבצורת, העברת כספי ההיטל שנגבו עד-כה, לטובת צרכי משק המים, דחיית הרפורמה והעלאה מדורגת של תעריפי המים.