שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"שהאו"ם יתעסק בפרשת הספינה"

נתניהו במסיבת העיתונאים: "האו"ם צריך לחקור את פשעי המלחמה האלה, אך הוא מתכנס כדי לגנות את ישראל"

דוד שמואלי י"ח בחשון תש"ע - 05/11/2009 17:56
ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום (ה') פגישת עדכון עם שר הביטחון אהוד ברק. במפגש אף השתתפו הרמטכ"ל גבי אשכנזי, ראש אמ"ן עמוס ידלין ומפקד חיל הים אלי מרום. המפגש התקיים  בעקבות תפיסת ספינת הנשק "פרנקופ" שלשום.
 
"אני מבקש להודות ולברך את שר הביטחון אהוד ברק, את הרמטכ"ל גבי אשכנזי, את ראש אמ"ן עמוס ידלין, את מפקד חיל הים צ'ייני, את זרועות הבטחון והמודיעין ואת מפקדי וחיילי צה"ל שעשו פעולה מאוד חשובה לביטחון ישראל", אמר נתניהו.
 
"מדובר בפשע מלחמה שעצרת האו"ם הייתה צריכה לחקור ולהוקיע אותו ואף לעשות כינוס מיוחד עבורו. זה פשע מלחמה שאנחנו יודעים שהשלטון האירני התכוון לאפשר לחיזבאללה לשוב ולפגוע באזרחים. זה מה שהקהילה הבינלאומית הייתה אמורה לעסוק בו אך במקום זה הם מתכוונים לדון בישראל. זה לא ירתיע אותנו ולא ימנע מאיתנו להמשיך ולפעול למען אזרחי ישראל. אין צבא מוסרי יותר מצה"ל. מה שעומד בפני פושעי מלחמה זה צה"ל. הגיע הזמן שהקהיליה הבינלאומית, ובמיוחד המדינות האחראיות יכירו באמת ולא יתנו ידם לשקר".
 
הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, אמר בדבריו כי "מבצע חיל הים ללכידת ספינת הנשק שהעבירה איראן לחיזבאללה, הוא חלק ממערכה עניפה". הרמטכ"ל ציין כי מרבית הפעילות היא סמויה והודה לאנשי המוסד, "בלעדיהם לא היה מודיעין מדוייק כזה".
 
שר הביטחון, אהוד ברק, הודה לכוחות הביטחון ואמר כי "זהו הישג מבצעי חשוב למלחמה בטרור. אנו גאים בלובשי המדים ובמפקדים העומדים בראשם. המאמץ להבריח נשק מאירן לארגוני הטרור ימשיך ותימשך גם הפעילות המבצעית של צה"ל".
 
ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין אמר כי "זו רק דוגמא אחת ממערכת שלמה שהתמנון האירני שולח זרועות לארגוני הטרור ולציר הרדיקלי במזרח התיכון. לא מדובר רק במשלוח נשק זהו גם משלוח של כסף, שתומך בפעילות ומממן את הנשק".
 
כזכור, קומנדו חיל הים עצר שלשום אוניה כשעל סיפונה נמצאו תחמושת ואמצעי לחימה. על פי ההערכות, הספינה היתה בדרכה מאירן לסוריה, כשבתוכניתה להעביר נשק לארגון חיזבאללה. האוניה, אשר שמה "פרנקופ", נבלמה במרחק של 100 מייל מערבית לחופי מדינת ישראל, סמוך לקפריסין, ונשאה מעל התורן דגל אנטיגואה. צוות הספינה לא גילה התנגדות למעצר.