יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מגדלי הפירות והירקות נגד הטלת המע"מ: יעודד שוק שחור

"אם תקבל הכנסת את הצעות הממשלה נשקול מחאה בדרכים לא שגרתיות", מאיימים מגדלי הירקות

שמואל ברזל כ' באייר תשס"ט - 14/05/2009 17:23
הטלת המע"מ על מגדלי הפירות ההדרים והירקות תגרום להרס החקלאות ולהתייקרות התוצרת לצרכנים. כך אומרים מזכיר ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל, מזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח ומזכיר ארגון מגדלי ההדרים, חי בנימיני.
 
מגדלי הירקות, הפירות וההדרים קיבלו בזעם ובתדהמה את החלטת הממשלה להטיל מע"מ על הירקות והפירות. "זוהי החלטה הזויה ופופוליסטית אשר מדי שנה מנסים אנשי האוצר, הגיבורים על חלשים, להוציאה ממגירותיהם המאובקות, לאוורר אותה ולהטילה כפצצה לכיוון החקלאות", אומרים השלושה, המציינים, כי דווקא בשעה זו, בה המשק כולו במיתון והאוכלוסיות העניות אשר הירקות והפירות מהוות חלק עיקרי במזונם מתקשות בפרנסתם, החליטה הממשלה, שחבריה אינם נמנים כידוע על העשירונים התחתונים, לייקר ב-16.5% את הפירות והירקות ולפגוע על ידי כך בחלשים כולם.
 
לדעת מגדלי הפירות והירקות, ההחלטה תהיה מלווה בהעלמות מס רבות על-ידי המוכרים בשוק, ולכן השוק השחור יפרח וחלק מהמע"מ המתוכנן במילא לא יגבה. בנוסף תגרום ההחלטה לעליה במדד וחלק מ"רווחי" האוצר יתקזזו עם המדד. הנזק למגדלים ולכלל החקלאות יהיה גבוה ביותר ומוערך בלפחות מחצית סכום הגבייה, כלומר מאות מיליוני שקלים. "זהו נזק שהחקלאות במצבה הנוכחי לא תוכל לשאת", הם אומרים.
 
ראשי ארגוני המגדלים בענפי הפירות, הירקות וההדרים קוראים לשר החקלאות לחברי הלובי החקלאי ליו"ר וועדת הכספים ולחברי וועדת הכספים ולכל חברי הכנסת הרואים עצמם כמגיני השכבות החלשות, לעמוד כחומה בצורה כנגד החלטת הממשלה ולא לתת לה לעבור בכנסת. "אנחנו כנציגי החקלאים נשקול אמצעים נוספים של מחאה לגיטימית כולל מחאה בדרכים לא שגרתיות שלא נראו עוד במקומותינו, אם תקבל הכנסת את הצעות הממשלה בנידון", אמרו מגדלי הירקות והפירות.

 

שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג, אמר היום, כי נראה שבסופו של דבר הכנסת לא תאשר את הטלת המע"מ על הפירות והירקות. לדבריו, ש"ס, מפלגת העבודה וסיעות נוספות מתנגדות להטלת המע"מ על הפירות והירקות, ולא נראה כי יימצא לכך רוב בכנסת.