יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: התרגיל - ביטוי מוחשי לקשרים העמוקים עם ארה"ב

ראש הממשלה ושר הביטחון קיימו היום (ג') ביקור בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ

דוד שמואלי ט"ז בחשון תש"ע - 03/11/2009 18:54
במהלך ביקור בתרגיל הצבאי המשותף לישראל ולארה"ב שקיים היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו", בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, אמר ראש הממשלה כי "תרגיל מיוחד ורחב היקף זה הוא ביטוי מוחשי לקשרים העמוקים בין ישראל לארצות הברית ובין שני הצבאות ומהווה שיא בשיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות".
 
"אני חושב שצה"ל וצבא ארצות הברית, פורצים דרך חדשה, והמטרה היא להגן על מדינת ישראל", אמר נתניהו שהביע את התרשמותו מהתרגיל המשותף של צה"ל והצבא האמריקאי. "בסופו של דבר המטרה היא להבטיח את השלום באיזור, ואולי מעבר לאיזור. זהו שיתוף פעולה מאוד פורה ומאוד מרשים".
 
נתניהו, שביקר בבסיס חיל האוויר לצד שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, הוסיף: "הנשיא אובמה ראוי לכל הערכה על שיתוף הפעולה הגובר שנועד לטפל בבעיה שמאיימת על מדינת ישראל ועל העולם כולו, איום על אוכלוסיות אזרחיות על ידי מערך טילים".
 
"העובדה שארצות הברית וישראל מתגייסות ונותנות את מיטב המוחות והלוחמים לפתרון הבעיות הללו זה חדש, כשם שהאיום חדש", המשיך. "אני מתרשם שהתחלנו ברגל ימין ומאחל להמשך שותפות והצלחה".
 
שר הביטחון ברק שיבח את התרגיל המשותף. בדבריו אמר כי"זה נראה תרגיל טוב מאוד, נעשתה עבודת הכנה ארוכה מאוד של צה"ל עם האמריקאים ואנחנו רואים תרגיל בהיקף שלא היה כמותו, תרגיל שעוסק באתגרים אמיתיים שנצטרך להתמודד איתם בעתיד, וטוב שנהיה מוכנים".
 
הרמטכ"ל אשכנזי הביע את תודתו לאמריקאים בדבר שיתוף הפעולה ואף ציין כי יחד יוכלו המדינות לשפר את ההגנה על חומותיה של ישראל. "מדובר בתרגיל חשוב מאוד, המתמודד כנגד איום שהולך וגובר על אזרחי מדינת ישראל בכל הקשור להתפתחות הטילים".
 
"היכולת המשותפת שלנו ושל ארצות הברית, הולכת ומתפתחת, וביחד נוכל לשפר את המענה למדינת ישראל", ציין הרמטכ"ל. "אני מודה לחיל האוויר ולעמיתנו האמריקאים על שיתוף הפעולה לאורך השנים".