יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האם הכספים מגרמניה יחזרו לניצולי השואה?

ועדת משנה שהקימה וועדת הכספים מקדמת מגעים מול הבנקים, להעברת כספים מגרמניה לניצולי השואה

איתן פריד י' בחשון תש"ע - 28/10/2009 15:48

לאחר מאבק של שנים, מגיעים בשנים האחרונות הכספים מגרמניה, ב'תמורה' לנכסיהם של הניצולים ומשפחותיהם אשר נעשקו בידי התושבים המקומיים, אך 'סחבת' קשה מעכבת את העברתם לניצולים עצמם. וועדת הכנסת הקימה וועדת משנה לבדיקת העניין, ונראה כי הכספים יגיעו בקרוב על יעדם.

וועדת כספים דנה היום (ד') בסיכום וועדת המשנה שהוקמה לנושא השבת הנכסים לניצולי השואה. יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני שיבח בראשית הדיון את ועדת המשנה שפעלה בנושא בראשות ח"כ זאב ביילסקי אשר עבדה בנמרצות למציאת פיתרון לבעיה הכאובה, "במקרים רבים כאשר זרקורי התקשורת נמצאים, כולם נוכחים וכאשר מגיעה העבודה הסיזיפית והקשה כולם בורחים מאחריות, כאן ועדת המשנה נכנסה לעובי הקורה עד לפרטים הקטנים ופעלה ביסודיות ובמקצועיות שגרמה לשינוי משמעותי בגישת הבנקים ולהתקדמות ניכרת ומשמעותית לטובה".

ח"כ זאב ביילסקי ציין כי הדיונים אל מול הבנקים טרם הסתיימו אך חלק מהבנקים כבר סיימו את חלקם בפרשה והעבירו את הכספים לטובת ניצולי השואה. "בנק הפועלים העביר את מיליון השקלים שנתבעו לטובת החברה לניצולי השואה, כך גם בנק דיסקונט אשר בו התביעה עמדה על סך כמיליון ורבע שקלים העבירה את הסכום. הדיונים נמשכים מול הבנקים בהם התהליך היה מורכב בשל הסכומים הגבוהים בתביעת ניצולי השואה, מול בנק מרכנתיל דיסקונט מדובר בסכום של כ11 מיליון שקלים והשבוע אנו עתידים להיפגש עם הנהלת הבנק להתקדם בנושא, בבנק מזרחי התביעה עמדה על כעשרים מיליון שקלים, הדיונים עימם בשלבי חזרה למסלול,  והקושי העיקרי נותר מול בנק לאומי אשר חייב על פי דרישת החברה כ250 מיליון שקלים".

ביילסקי אמר עוד כי בנק לאומי העביר כעשרים מיליון שקלים לטובת החברה להשבת הנכסים וכי הוא, יחד עם חברי ועדת המשנה, דרשו מהחברה להשתמש בכספים באופן מיידי לטובת הניצולים. "אנו פעלנו על מנת להוציא את הנושא מתביעה משפטית לטובת בוררות, מאחר וההתדיינות המשפטית הייתה יכולה להימשך שנים ובמקרה של ניצולי השואה, הזמן הוא קריטי, ולשמחתנו אכן הצלחנו להעביר זאת לבוררות, אנו מקוים כי הליך הגישור יימשך ובקרוב ייפתר".

ח"כ ביילסקי שיבח את הצוות על הפעילות המתמשכת למציאת פתרון ואת מנהלי הבנקים ששינו את גישתם לקראת פתרון.