יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מסתמן: הוראת השעה של הבורסה תימשך

מדד ת"א-25 ישוב לתנאי הסף הרגילים. ההקלות בתנאי הסף לשאר מדדי הבורסה יוארכו ב- 6 חודשים נוספים

איתן פריד ד' בחשון תש"ע - 22/10/2009 17:07

בעקבות המשבר הכלכלי, החליט דירקטוריון הבורסה כי הוראת השעה שנקבעה לפני יותר משנה, תמשיך ולא תיפקע כמתוכנן, בעוד כחודש וחצי.

ההוראה נקבעה גם אז בשל המצב הכלכלי הקשה שפקד את שוק ההון העולמי והיא נקבעההבורסה בסוף 2008 כהוראת שעה, לתקופה של שנה, בעניין הקלות בתנאי הסף לכניסה למדדים. תוקף ההוראה עתיד לפוג עם פקיעת ההוראה ב-15 בדצמבר הקרוב. (בעוד חודש וחצי).

לקראת עדכון המדדים הקרוב בינואר 2010, ביצעה הבורסה סימולציות, בהן נבחנו 3 מצבים: שיעור החזקות ציבור מזערי של 25% ושווי החזקות על פי תנאי הסף המקוריים;  שיעור החזקות ציבור של 22.5% ושווי החזקות ציבור מופחתים בכ-20% ("תנאי ה-22.5%"); שיעור החזקות ציבור של 20% ושווי החזקות מופחתים בשליש, כפי שנקבע בהוראת השעה מלפני שנה ("תנאי ה-20%").

למעט במדד ת"א-25, יש החלפות רבות שיצריכו לכלול במדדים השונים מניות שאינן עומדות בתנאי הסף. לפיכך החליט דירקטוריון הבורסה על חזרה הדרגתית לתנאי הסף המקוריים, כלומר: הארכת הוראת השעה, למעט במדד ת"א-25.

החלטות דירקטוריון הבורסה שהתקבלו בישיבתו היום (ה') באשר לתנאי הסף לכניסה למדדים:  במדד ת"א-25 יוחזרו תנאי הסף המקוריים, דהיינו -  שיעור החזקות ציבור של לפחות  25% ושווי של 600 מיליון ₪. בכל המדדים האחרים תוארך ב-6 חדשים נוספים הוראת השעה הקיימת – שיעור החזקות ציבור מזערי של 20% והפחתת השווי המזערי בשליש.

ההחלטה טעונה אישור רשות ניירות ערך.