יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גפני: נתניהו הגדיר את פתרון מצוקת הדיור כיעד לאומי

יו"ר ועדת הכספים קורא לממשלה להתערב כדי להשיב את מענקי המקום, ולפתור את מצוקת הדיור

אבי משה ג' בחשון תש"ע - 21/10/2009 14:24
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, אומר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדיר את נושא מצוקת הדיור – כיעד לאומי. את הדברים אמר הרב גפני בדיון שנערך בוועדה בנושא מצוקת הדיור, יומיים לאחר פגישה שקיים, יחד עם שר השיכון, בלשכת ראש הממשלה.
 
ועדת הכספים קיימה היום (ד') דיון מהיר על הצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה העוסקת בהעלאת מס הרכישה על משקיעים הרוכשים דירה שנייה לצרכי השקעה. בראשית הדיון הציג ח"כ כרמל שאמה את פרטי הצעת החוק ואמר כי מצוקת הדיור מחייבת פתרונות מיידיים מלבד הפתרונות ארוכי הטווח הנדרשים בדחיפות לפיתרון המצוקה הקשה. "העלאת מחירי הדירות נובעת גם מהעובדה כי רבים מחפשים דירות נוספות להשקעה. העלאת מס הרכישה על הדירות להשקעה, תעצור את המגמה הזאת, ותסייע להפחתת מחירי הדירות", אמר ח"כ שאמה.
 
נציגת משרד השיכון, רחל אולמברג, אמרה בדיון כי המשרד מתנגד להצעה, מאחר והעלאת מס הרכישה תעצור את המגמה של רכישת דירות להשכרה וכיום קיימת מצוקה גם בדירות לשכירות. 
 
נציג משרד האוצר ראובן קוגן אמר, כי הצעת החוק טרם הגיע לידיהם אך משמיעת ההצעה בוועדה היא איננה נכונה מבחינה כלכלית מאחר וכל העלאה וכל ייקור של הוצאות גוררת אחריה ייקור, ולא להפך. עם זאת הדגיש, כי עמדת המשרד הרשמית תתקבל לאחר קבלת הצעת החוק.
 
ניסים בובליל נשיא התאחדות הקבלנים הביע גם הוא את דעתו נגד הצעת החוק ואמר כי העלאת המיסוי על הדירות לא תגרום לירידה במחירים, אלא להיפך.

יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ הרב אורי מקלב, דרש לדחות על הסף את היוזמה להעלות את מס הרכישה לדירה נוספת, משום שהצעה זו לא תרתיע את המשקיעים מלרכוש דירות נוספות. "המשקיעים יגלגלו על שוכרי הדירות את עלות תוספת מס רכישה זו. פגיעה נוספת תיווצר להורים, אשר יבקשו לרכוש דירה בפרויקט דיור חדש במחיר סביר, לטובת צאצאיהם, טרם שנשאו, יאלצו לשלם מס רכישה, אף כשאר מטרתם היא למגורי צאצאיהם בבוא העת", אמר.

ח"כ מרינה סולודקין אמרה כי הצעת החוק טובה והיא תומכת בו מאחר ותוכל לסייע למצוקת הדיור.
 
ח"כ פאינה קירשנבאום ציינה במהלך הדיון כי המצב כיום בו מחירי הדירות עולים למרות המשבר הכלכלי שישראל חוותה היא בניגוד מוחלט למצב בכל המדינות בעולם ותמוהה.
 
יו"ר הועדה, ח"כ הרב משה גפני אמר, כי נפגש עם ראש הממשלה לפני יומיים בנושא מצוקת הדיור. "ראש הממשלה אמר לי כי הפיתרון למצוקת הדיור הוא יעד לאומי, לא פחות, ואכן כך. המצב כיום הוא בלתי נסבל. עלינו לפעול בחקיקה פרטית, ובעיקר הממשלה היא זאת שצריכה להשתתף ולהתערב באופן פעיל כדי להשיב את מענקי המקום, ולחפש את הכלים לעזור לפתור את המצוקה. טרם גיבשתי את דעתי על הצעת החוק הנוכחית שעוד לא הוגשה לכנסת בצורה סופית אך אני מברך את ח"כ כרמל שאמה על עצם היוזמה שתכליתה ניסיון נוסף לסייע למצוקת הדיור", אמר הרב גפני.