יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הלמ"ס: ירידה בשיעור האבטלה

על פי הלמ"ס חלה ירידה בשיעור האבטלה בחודש אוגוסט האחרון, שר האוצר: הנתון מוכיח על התאוששות המשק

איתן פריד ב' בחשון תש"ע - 20/10/2009 16:55

ירידה קלה הורגשה בשיעור האבטלה בחודש אוגוסט האחרון, לעמת חודש יולי שקדם לו, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.


על פי הנתונים, אחוז מחוסרי התעסוקה בחודש אוגוסט עמד על 7.6% מכלל האוכלוסיה, לעומת 7.7% בחודש יולי, למחוסרי עבודה נחשבים, לצורך הסקר, אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע, וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו על ידי רישום בלשכות העבודה, על ידי פנייה אישית או בכתב למעסיק וכו', והיה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקובע, לו הוצעה להם עבודה מתאימה.


שר האוצר, הדוקטור יובל שטייניץ התייחס לנתוני הלמ"ס ואמר, כי "מדובר בנתונים מעודדים המאששים את האינדיקציות החיוביות שאנו רואים במשק בחודשים האחרונים. השבוע גם התבשרנו על כך שהיצוא הישראלי צמח בכ-20% ברבעון השלישי במונחים שנתיים - נתון המלמד על התושייה והגמישות של התעשייה הישראלית". 


עם זאת אמר שטייניץ, כי "יחד עם זאת, הדרך להתאוששות מלאה עדיין ארוכה. הפחתת מימדי האבטלה בישראל תמשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של האוצר ושל הממשלה כולה. נמשיך לפעול עם שותפינו, העובדים והתעשיינים כדי להחזיר את המשק לפסים של צמיחה מהירה ולפעול ליצירת מקומות עבודה".


בהשוואה לנתוני התעסוקה במדינות ה-OECD בקרב בני 25-64, ירד אחוז הבלתי מועסקים בין השנים 2000 ו-2007 בישראל מ-7.4% ל-6.1%, כשבמדינות ה-OECD אחוז הבלתי מועסקים פחת מ-5.3% בשנת 2000 ל-4.8% בשנת 2007.

 

בקרב בעלי השכלה גבוהה אחוז הבלתי מועסקים נמוך יותר והפער בין מדינות ה-OECD וישראל מצומצם יחסית. לעומתם, בקרב בעלי השכלה נמוכה אחוז הבלתי מועסקים גדול כפליים, והפער בין מדינות ה-OECD וישראל עומד על כ-3 נקודות האחוז, הן בקרב הגברים והן בקרב הנשים.