יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

90 מליון לעסקים הקטנים

משרדי התמ"ת והאוצר סכמו על הקצאת תקציבים מוגדלים לעידוד הייצוא, והגדילו פי שלושה את תקציב הסיוע לעסקים הקטנים לשנת 2010 : 90 מליון שקלים.

איתן פריד כ"ג בתשרי תש"ע - 11/10/2009 17:09

במסגרת המאמצים להגברת כושר התחרות של היצוא הישראלי והתמודדות עם ירידת שער הדולר הצולל, סיכמו משרדי התמ"ת והאוצר על תוספות תקציב להגברת פעילות הייצוא, תוך התמקדות במזרח אסיה, וזאת בהמשך ובכפוף ל"עסקת החבילה" במשק ואישור תקציב המדינה.


תוספות התקציב מכפילות את הפעילות לעידוד הייצוא ב-4 השנים הקרובות.


במסגרת הסיוע החליטו שני המשרדים על הכפלתו של תקציב הסיוע לעסקים הקטנים, המהווים את חלק הארי של השוק הישראלי, פי שלושה, והוא עתיד לעמוד על סכות של 90 מליון שקלים בשנת הכספים המתקרבת: 2010.


שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ אמר כי מדובר בצעדים נוספים במימוש התכנית הכלכלית לעידוד הייצוא, כשמטרת הצעד-  לסייע להחזרת הייצוא למימדים שלפני המשבר – ולהגדלתו אף מעבר לכך. לדבריו, הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים מיועד להתמודדות עם השלכות המשבר הכלכלי העולמי, לתרום לשמירת הקיים ואף ליצירת מקומות עבודה בישראל.


שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר התייחס להחלטה של משרדו והביע את תקוותו כי "הסיכומים התקציביים המוצלחים יוכלו להפיח חיים בתקציבי הסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים שכה זקוקים לכך בימים אלו של משבר כלכלי ומהווים 98% מהעסקים בישראל. יחד עם פתיחת הסוכנות לעסקים הקטנים בקרוב, נוכל להציג מהפכה של ממש בתחום".


במסגרת הסיוע יוקצו למינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת 35 מליון ₪ בשנה, פעילות מכון הייצוא תתוגבר בשנים 2010 -2012 בהיקף של 13 מליון ₪ לשנה, ופעולות נוספות יינקטו.