יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כמה עלה לנו עד עכשיו? 2,300 שקל בממוצע

ההוצאה הממוצעת למשק בית, ב- 22 ימי החגים, החל מראש השנה ועד חג סוכות, עומדת על כ- 2,300 שקל בממוצע

דוד שמואלי י"ד בתשרי תש"ע - 02/10/2009 10:21
 
רגע לפני שנכנס חג הסוכות, זה הזמן לספר לכם כמה עלה לנו עד הלום ירח האיתנים הנוכחי: ההוצאה הממוצעת למשק בית, ב- 22 ימי החגים - החל מראש השנה ועד חג סוכות - עומדת על כ- 2,300 שקל בממוצע, (מיום שישי, ה-18 בספטמבר עד 9 באוקטובר), בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.
 
עלות סל מזון ומשקאות ממוצע למשק בית נעה בין 1,000 ל- 1,500 שקל, כך עולה מבדיקה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, בראשות ישראלה מני.
 
כלכלני האיגוד ציינו כי סך ההוצאה הממוצעת למשקי הבית במהלך תקופת החגים עומדת על כ- 4.5 מיליארד שקל. סכום המשקף גידול של כ- 13% לעומת הצריכה בתקופה זהה ללא חגים. להערכת אגף הכלכלה, מדובר בירידה של כ- 500,000 שקל לעומת הממוצע בשנים קודמות (2005-2008).
 
עוד עולה מהסקירה כי ההוצאה הממוצעת לכלל משקי הבית ללא מזון בתקופת החגים עומדת על כ- 2.0 מיליארד שקל ומתפלגת לפי הפירוט הבא: דלק ותחבורה ציבורית 32%, צעצועים ומשחקים 3% , הלבשה 8%, נסיעות לחוץ לארץ (כולל סיני) 24%, הבראה נופש וטיולים 10%.
 
מאגף הכלכלה נמסר בנוסף כי, שבחודש בו חל החגים מספר משרות השכיר גדל בכ- 1.0% ועומד על כ- 12,000 משרות שכיר. כאשר, כ- 30% מהגידול במשרות, מקורו באזורי הפריפריה (יציאת הציבור לטיולים, נופשונים, מסעדות). יחד עם זאת, כלכלני האיגוד מעריכים כי השנה כתוצאה מהמיתון מספר המשרות יגדל רק בכ- 8,000 משרות בלבד, מרביתן בתחום המסחר, שירותי אוכל ואירוח ותחבורה.