יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישראל: "דו"ח גולדסטון – קמפיין פוליטי"

ישראל פרסמה תגובה ראשונה לדו"ח ועדת גולדסטון, וקובעת: הדו"ח "מכופף" את העובדות ואת החוק

אבי משה י"ג בתשרי תש"ע - 01/10/2009 22:53
משרד החוץ בירושלים פרסם הערב תגובה רשמית וארוכה, נגד דו"ח ועדת הבדיקה של מועצת זכויות האדם בראשות השופט גולדסטון.
 
ישראל אומרת בתגובתה, כי הדו"ח נגד פעולות ישראל ברצועת עזה במבצע עופרת יצוקה, הוכן כחלק מקמפיין פוליטי המייצג מתקפה פוליטית נגד ישראל ונגד כל מדינה הנאלצת להתמודד עם איומי טרור.
 
לדברי משרד החוץ, מחברי הדו"ח התעלמו מהעובדה כי המבצע הישראלי בעזה לא היה קשור ל-12,000 הרקטות ופצצות המרגמה שירה חמאס במשך שמונה שנים על ערים ויישובים בישראל, או לעובדה שכמיליון אזרחים ישראליים נאלצו לחיות את חייהם בטווח של שניות ממרחבים מוגנים משום שהם היו בטווח התקפות החמאס. "לדברי מחברי הדו"ח, לא קיים קשר בין המבצע לבין הברחות אמצעי לוחמה ותחמושת לארגוני טרור באמצעות מאות מנהרות בגבול עזה-מצרים. לפיכך, הזכות להגנה עצמית וכן הברחות הנשק לתוך רצועת עזה לא הוזכרו בדו"ח", נאמר בתגובת משרד החוץ.
 
עוד נאמר בתגובה, כי הדו"ח מקדם מתעלם מהאיומים על אזרחים ישראליים ומהמאמצים הדיפלומטיים והפוליטיים הרבים מצדה של ישראל על-מנת למנוע את פרוץ העימות. "בנרטיב שהוצע על ידי מחברי הדו"ח, אין מקום לטענה של הגנה עצמית מצידה של ישראל וכי המבצע ההגנתי של ישראל לא היה אלא 'מתקפה מכוונת, בלתי-פרופורציונאלית, שמטרתה להעניש, להשפיל ולגרום טרור לאוכלוסיה אזרחית'".
 
מחברי דו"ח ועדת גולדסטון מותקפים על-ידי ישראל, בטענה כי ברצונם של חברי הוועדה לתמוך בעמדה זדונית ובלתי מבוססת זו, הדו"ח אינו מהסס "לכופף" הן את העובדות והן את החוק. "ברוח החד-צדדיות של המנדט שניתן לוועדה על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם, וכן לאור הדעות הקדומות הפוליטיות המוצהרות של חלק מחברי הועדה, הועדה בחרה בקפידה את העדים ואת האירועים שבחנה, על מנת להשיג מטרות פוליטיות מובהקות.
 
ישראל תוקפת בתגובתה את העובדה שהדו"ח ממזער את מציאות איומי הטרור, וכן את מורכבות האתגרים הצבאיים בלחימה בשטח בנוי, וכי המלצות הדו"ח מבקשות, בהתאם לאג'נדה החד-צדדית, לרתום את מועצת הביטחון, העצרת הכללית של האו"ם, בית הדין הפלילי הבינלאומי, מועצת זכויות האדם והקהילה הבינלאומית כולה, לקמפיין הפוליטי נגד ישראל.