יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כך "הפסיד" משרד האוצר 150 מיליון שקל

ויכוח נוקב בין שרים בקבינט החברתי-כלכלי, מנע משר האוצר "להשתלט" על כספי נזקקים לדיור ציבורי

משה שוורץ ה' בתשרי תש"ע - 23/09/2009 22:35
שר האוצר, יובל שטייניץ, נחל השבוע מפלה בישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי, לאחר שנאלץ להוריד מסדר היום הצעה לפרק את חברת השיכון הירושלמית "פרזות". זאת, לאחר שספג ביקורת חריפה מהשרים הרב אריאל אטיאס, משה כחלון ואבישי ברוורמן.
 
מזה תקופה ארוכה מנסה משרד האוצר להשתלט על 150 מיליון שקל מזומן הנמצאים בקופת חברת "פרזות", כספים שהגיעו ממכירת דירות הדיור הציבורי ומיועדים לפתרונות דיור לנזקקים.
 
חברת "פרזות" מטפלת בנזקקי הדיור בירושלים, בסיוע לזכאים לשכר דירה, פתרונות לנכים, לקשישים ועוד, ואף מקדמת תוכניות להתחדשות עירונית (פינוי בינוי) בשכונות תלפיות, מאה שערים, בית ישראל והקטמונים. החברה נמצאת בבעלות המדינה (72%) ועיריית ירושלים (28%). מניית זהב נמצאת בידי שני הגופים ביחס 50:50, ולכן אפשר לפרק את החברה רק בהסכמת העירייה. ראש עיריית ירושלים והנהלת העיר מתנגדים לפירוק החברה, אך האוצר לוחץ עליו בדרכים שונות לשנות את עמדתו.
 
כדי להתגבר על סירובה של עיריית ירושלים לפרק את פרזות, הביא האוצר לישיבת הקבינט השבוע הצעת החלטה לפרק את החברה. אולם ההצעה נתקלה בביקורת חריפה של כמה שרים. בראש התוקפים עמד שר הבינוי והשיכון, הרב אריאל אטיאס, שאמר כי החוק קובע שיש להשתמש בכספים רק כדי לרכוש או לבנות דירות לנזקקים. "אינני מבין מדוע אי-אפשר להגיע עם פרזות לסיכום, שתעביר את ה-150 מיליון שקל לנזקקים בירושלים?", תקף אטיאס את משרד האוצר.
 
לשאלת השר כחלון מה בכוונת האוצר לעשות עם הכסף, השיב שר האוצר שטייניץ: "נחלק אותו בין משרד האוצר, משרד השיכון והעירייה". כחלון השיב לשטייניץ, כי הדבר בלתי-אפשרי, מאחר וחוק הדיור הציבורי קובע, שהכסף מיועד רק לנזקקים לדיור. "לא רק שלא ניתן לך לנגוע בכסף, אלא שאנחנו דורשים ממך, שתנחה את אודי ניסן להקצות 100 מיליון שקל נוספים לטובת חסרי דיור בירושלים". גם השר אבישי ברוורמן הודיע על התנגדותו לפירוק פרזות.
 
בעקבות כך, ביקש שטייניץ להסיר את ההצעה מסדר היום, אולם שר השיכון לא הניח לו, והתעקש לקיים הצבעה בקבינט. "מדוע שלא תהיה הצבעה? מדוע לכם באוצר יש הזכות להוריד הצעה מסדר היום, אם אתם עומדים להפסיד?", שאל אטיאס, ושטייניץ השיב: "אביא את הנושא לישיבת ממשלה, כדי שהיא תכריע, ואני מקווה שהיא תאשר את פירוק פרזות". בתגובה השיב שר השיכון, כי אם הנושא יגיע לישיבת הממשלה, ההצעה תוסר מסדר היום ברוב גדול.