יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הלמ"ס: מחצית מאזרחי ישראל נאלצים לוותר על אוכל

על פי הנתונים המדאיגים שפורסמו היום על ידי הלמ"ס, מחצית מהישראלים נאלצים לוותר על מזון וטיפול רפואי

דוד שמואלי ג' בתשרי תש"ע - 21/09/2009 20:32
עוני בעלייה: על פי סקר שפורסם היום (ב') על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחצית מהישראלים אינם מצליחים לכסות את הוצאותיהם החודשיות השוטפות ונאלצים בגין כך לוותר על מזון, טיפול רפואי ובין היתר אף על חימום ביתם בחורף.
 
על פי הנתונים, בחמש השנים האחרונות חל גידול של 50% במספר הישראלים הנאלצים לוותר על אוכל. ככל שההכנסה לנפש יורדת כך עולה שיעור המוותרים על מזון: בקרב משקי הבית - בעלי הכנסה נמוכה של עד 2,000 שקל לנפש, חל בשנים האחרונות זינוק של 41% בשיעור המוותרים על אוכל.
 
הסקר המכיל ממצאים מזעזעים לא מסתפק בזו: על פי הנתונים מסתבר שגם על טיפול רפואי נאלצים הישראלים לוותר. כ-52% מהאוכלוסייה ויתרו במהלך השנים האחרונות על טיפולים בשל קשיים כלכליים. 40% נאלצו לוותר על טיפולי שיניים. אגב, נשים ויתרו על טיפולים רפואיים יותר מאשר הגברים - 44% לעומת 36%.   
 
ומה אנו מרגישים? 28% מהמשתתפים בסקר ענו כי הם חשים עניים. למעלה מ-70% מהם סיפרו כי בגין הקשיים הכלכליים הם נאלצו במהלך השנה האחרונה לוותר על חימום או קירור של ביתם, על ביטוח רפואי משלים וכמו כן על טיפולי שיניים.
  
עוד עולה מתוצאות הסקר כי במהלך השנה האחרונה, 9% מהמועסקים חששו כי יאבדו את מקום עבודתם. 44% מביניהם השיבו כי הם אינם מרוצים מהכנסתם. לעומת זאת 15% בלבד אמרו שאינם מרוצים מעבודתם.
 
נתון מחריד נוסף מגלה כי במהלך השנה האחרונה חל גידול תלול של 21% בקרב ילדים השרויים בסיכון לעוני. זהו שיעור גבוה יחסית לעומת מדינות האיחוד האירופי.