יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרס ועריקאת נפגשו בחשאי

נשיא המדינה ומחזיק תיק המו"מ ברשות הפלסטינית נפגשו בשבוע שעבר. המטרה: ללחוץ על אבו-מאז להיפגש עם נתניהו. היום ייפגש ראה"מ עם מיטשל. על הפרק: ויכוח על משך תקופת הקפאת הבניה – שישה חודשים או שנה. ההערכה: יתפשרו על 9 חודשים

אבי משה כ"ו באלול תשס"ט - 15/09/2009 07:52
נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש בחשאי, לפני כשבוע, עם סאיב עריקאת, מחזיק תיק המשא-ומתן ברשות הפלסטינית, במטרה להפעיל לחץ על יו"ר הרשות, אבו-מאזן, להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהסיר את הקיפאון המדיני. היום ייפגש נתניהו עם השליח האמריקני מיטשל.
 
עיתון "הארץ" מדווח הבוקר (ג'), כי הנשיא פרס פועל בשבועות האחרונים כדי לסייע לנתניהו עם הממשל האמריקאי ועם בכירי הרשות הפלסטינית בחידוש המשא ומתן. בעקבות כך, הזמין אליו פרס את עריקאת, שהפך למקורב במיוחד לאבו-מאזן ולאחראי הבלעדי על המגעים המדיניים עם ישראל ועם ארה"ב, לאחר שאבו-עלא הודח מתפקידו לפני מספר חודשים.
 
לפי הדיווח, עריקאת הגיע בחשאי לבית הנשיא בירושלים ונועד במשך כשעתיים עם הנשיא פרס. פרס הדגיש בפגישה כי יש לעשות הכל כדי לחדש את המשא ומתן המדיני עד סוף החודש. "אסור לפספס את ההזדמנות הזו. אני מבקש שתאמר זאת לאבו-מאזן. הוא צריך לבוא לפגישה באו"ם", אמר פרס לעריקאת. "אמנם יש חילוקי דעות בנושא ההתנחלויות ובנושאים אחרים, אבל הם ייפתרו. הדבר הכי חשוב כעת הוא לחדש את השיחות המדיניות בהקדם", אמר פרס.
 
נשיא המדינה ציין, כי ניתן להשיג הסכם בכמה נושאים בתוך זמן קצר, בדגש על סוגיית הגבולות. בנושאים אחרים, אמר פרס לאורחו הפלסטיני, כגון ירושלים והפליטים יש להקים צוותי עבודה שידונו בהם לאורך זמן. לפי הדיווח, פרס עדכן את נתניהו על הפגישה.
 
ובתוך כך, היום ייפגש ראש הממשלה נתניהו עם השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל. נתניהו צפוי לומר למיטשל כי ישראל מוכנה להקפאה חלקית בלבד של הבנייה למשך שישה חודשים בלבד, וזאת מול הגישה האמריקנית הגורסת הקפאה למשך שנה לפחות. כמו בכל ויכוח מהסוג הזה, הצדדים עשויים להתפשר על משהו באמצע, דהיינו – תשעה חודשי הקפאה.
 
מיטשל אמור להיפגש אחר הצהרים גם עם אבו-מאזן. השניים ידונו בנושאים המדיניים, והשליח האמריקני מתכוון לשכנעו להיפגש עם נתניהו בניו-יורק בשבוע הבא.