יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו יאמר למובארק: עכשיו נורמליזציה

במסגרת השיחות בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא מצרים מובארק עשויות לעלות על השולחן סוגיית גלעד שליט, ואף מהותם של צעדי הנורמליזציה, שעדיין אינם ממומשים על ידי מדינות ערב לקראת פתיחת המשא ומתן עם הפלסטינים

דוד שמואלי כ"ד באלול תשס"ט - 13/09/2009 08:20
ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש במהלך היום (א') עם נשיא מצרים, חוסני מובארק בקהיר. במסגרת השיחות עם נשיא מצרים עשויות לעלות על השולחן סוגיית גלעד שליט, ואף מהותם של צעדי הנורמליזציה, שעדיין אינם ממומשים על ידי מדינות ערב לקראת פתיחת המשא ומתן עם הפלסטינים.
 
מטוסו של ראש הממשלה עשוי להמריא בשעה 4 אחר הצהרים הישר אל ארמונו של מובארק בקהיר. השיחה בין השניים עשויה להימשך כשעה. בתום השיחה בת ארבע עיניים, יתקיים דיון נוסף שבה יטלו חלק צמרת הממשל המצרי, וחמישה אישים ישראליים: השר הרב אלי ישי, היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד, המזכיר הצבאי, האלוף מאיר כליפי, ושגריר ישראל בקהיר שלום כהן.
 
כאמור, בפסגת המפגש יוצב התהליך המדיני. ראש הממשלה בנימין נתניהו יספר למובארק, כי הביע נכונות להקפאה כוללת למעט בירושלים, וזאת בתמורה להחלת צעדי נורמליזציה, ולאחר שהתיר את בנייתן של כמה מאות מבנים ביו"ש.  
 
אמש דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי מדינת ישראל ומצרים קרובות להגעה להבנות בשורה של נושאים. אולם בחמאס הגיבו בביטול לדיווח.
 
ולמרות ההכחשות ממדינות ערב, יש סיכוי סביר כי בתום הביקור תפורסם הודעה משותפת בסוגית שליט. בלשכת נתניהו סרבו להתייחס רשמית לסוגיה. "כמו בכל אחת מפגישות ראש הממשלה בחוץ לארץ, גם בקהיר יועלה עניין שליט", אמרו בלשכה.
 
במקביל, לפגישת נתניהו-מובארק, פותח היום השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, בסבב פגישות חשוב ומכריע עם בכירי הממשל בישראל. בשלב זה לא ברור האם ייפגש עם נשיא המדינה, שמעון פרס, שהתמוטט אמש בתל אביב.
 
ביומו הראשון לביקור אמור מיטשל להיפגש עם שר החוץ, אביגדור ליברמן, ועם שר הביטחון, אהוד ברק. מחר (ב') צפוי מיטשל להיוועד עם נתניהו.