יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בימים ראשון ושני: שביתה ברשויות ובמערכת החינוך

שיירה של מאות משאיות אשפה תייצר פקק ענק בדרך לירושלים, שם יפגינו ראשי הרשויות מול משרד ראה"מ

אבי משה כ' באלול תשס"ט - 09/09/2009 19:03
כעת זה סופי: שביתה כללית תפרוץ ביום ראשון בבוקר בכל הרשויות המקומיות והמועצות האזורית, שביתה שתימשך גם ביום שני. במסגרת זו, תושבת מערכת החינוך בכל רחבי הארץ.
 
הנהלת מרכז השלטון המקומי החליטה, כי צעדי המחאה יתקיימו לנוכח הקיצוצים במענקי האיזון, בתקציבי החינוך תקציב חלף היטל השבחה והפחתת תקציבי משרדי הממשלה. במסגרת זו, תתקיים ביום שני הפגנה מול משרד ראש הממשלה, כאשר קודם לכן מתוכנן פקק ענק:
משאיות אשפה מכל הארץ יעלו לירושלים עם שלטים ועליהם הכיתוב: "ביבי הורס שוב את הרשויות המקומיות".
 
יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אומר, כי כל משרדי הממשלה בחרו להחיל את הקיצוץ על הרשויות המקומיות וכך נפגעו מעונות היום ומערכת החינוך. "המשמעות של קיצוצים אלו פירושה שכל אחד מהאזרחים ייפגע ולא יקבל שירותי חינוך, רווחה ושירותים עירוניים. אם מסגרות התקציב יישארו כפי שהן היום, לא יהיה מנוס מהעלאת מיסים ולכך חותרת הממשלה", אמר.
 
שמוליק ריפמן, יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שייקחו אף הן חלק בהשבתה שתיערך בשבוע הבא, אמר: "הקיצוץ הדרמטי שהשיתה ממשלת ישראל על הרשויות המקומיות לא מותיר לנו ברירה אלא להיאבק בהם בכל הכלים שיש בידינו. ראשי הרשויות לא יסכימו יותר לתת למדינה להתנער ממחויבותה כלפי התושבים. הקיצוצים הם גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה".
 
בשלטון המקומי טוענים, כי במסגרת ההידברות בחודש יולי, שגובתה במכתב התחייבות של שר האוצר, הגיע מרכז השלטון המקומי להסכמה עם המדינה על מענק איזון בגובה 2.4 מיליארד ש"ח לשנת 2009. לדברי ראשי הרשויות, הודיע משרד הפנים לפני מספר ימים על מסגרת מענק איזון מקוצצת בכ- 20%, בנוסף לקיצוץ תקציבים אחרים.
 
היום התייחסו לשביתה הצפויה ראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך. נתניהו אמר הבוקר כי "אעמוד בכל התחייבויותיי למרכז השלטון המקומי". שר האוצר יובל שטייניץ אמר, כי ההסכם שנחתם בין מרכז השלטון המקומי לאוצר מכובד על-ידי המשרד, ואין כל הצדקה להפרתו על-ידי הרשויות. ואילו שר החינוך, גדעון סער אמר: "אני מבין ומכיר את מצוקת הרשויות המקומיות. עם זאת, לא נכון לפגוע בחינוך ובתלמידים שרק החלו את לימודיהם בשבוע שעבר".
 
בינתיים, עושה רושם שבמרכז השלטון המקומי לא מתרגשים – והשביתה המתוכננת לימים שני ושלישי, תצא אל הפועל.