יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יו"ר ועדת הכספים יקים צוות שיבדוק את הרפורמה הצפויה במשק המים

בדיון שנערך בועדת הכספים הוקמה ועדה שתבחן שינויים בחוק 'מס הבצורת', ואולי תביא אף לביטולו

איתן פריד י"ח באלול תשס"ט - 07/09/2009 16:08

הקלות במס הבצורת? אולי. בדיון שנערך בועדת הכספים אודות היטל הבצורת והרפורמה במשק המים הצפויה להיכנס לתוקפה בעוד ארבעה חודשים, עם תחילת השנה האזרחית הבאה, 2010, הודיע יו"ר הועדה הרב משה גפני, כי יקים צוות פנימי שידון בכל הנושא של המים, השילוב של הרפורמה הצפויה עם היטל הבצורת ונושאים נוספים ויביא המלצות לשינויים והקלות נצרכים בחוק.

הצוות שיוקם ישנה סעיפים, ובמידת הצורך אף יבצע שינויי חקיקה כדי למנוע עיוות ונזק לאזרחים באזורים שונים בארץ.

"משק המים בישראל בטלטלה חסרת תקדים, היטל הבצורת מדיר שינה מעינינו ומעיני ראשי ערים, למרות שזאת הוראת שעה, במידה והשנה תהיה גשומה נדאג שהיטל הבצורת יבוטל" אמר גפני.

אורי שני, מנהל רשות המים, שהשתתף אף הוא בדיון, הביע את עמדתו, כי הטלת המס הועילה כבר בחודש זה, עם זאת- הבהיר כי במקרה שיתממשו התקוות ועונת החורף תהיה גשומה, ימליץ על ביטול המס, שלא יהיה חיוני כל-כך.

לדבריו, האפקט של היטל הבצורת כבר מוחש כיום, כאשר בחודש המקביל לנוכחי בשנה החולפת הצריכה הפרטית במדינה עמדה על 74 מיליון קוב מים, והשנה עומדת הצריכה על סך 61 מיליון קוב, ירידה של 13 מיליון קוב מים וזאת למרות הגידול באוכלוסיה: "עם זאת, במידה והחורף יהיה גשום השנה, נמליץ לבטל את היטל הבצורת'", דברי שני.

בדיון השתתף גם ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, שאמר כי היטל הבצורת הינו חוק כנסת שהציבור לא יכול לעמוד בו, וכי על הציבור מוטל כעת לשלם על ניהול כושל של המדינה את משק המים: "לאחר עשרות שנים בהם המדינה לא בנתה סכרים ולא ביצעה את ההתפלה כמו שצריך, מטילים כעת אימה על הציבור עם היטל הבצורת, יש לבטלו ולמנוע נזק מהאזרחים".

כאמור, בסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה, הרב משה גפני, כי הצוות שיוקם  בימים הקרובים יורכב מחברי ועדת הכספים, וועדת הכלכלה, אנשי האוצר ורשות המים. הצוות יבחן את נושא היטל הבצורת בהתאם לקבלת חשבונות המים ע"י האזרחים, ואף יבדוק את חוק תאגידי המים וכל הנלווה לו, וכן את נושא מחיר המים הדיפרנציאלי. "דעת רוב חברי הוועדה כי מחיר המים צריך להיות אחיד לכלל התושבים. הצוות יביא בפנינו את ההמלצות ונבצע את השינויים הנדרשים'. דברי גפני.