יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישראל ממתינה למחוות הערביות

עוד בטרם אושרו 500 הדירות והוקפאה הבנייה בשטחים, מציגים גורמים אמריקנים שורה של מחוות מצד מדינות ערב. האם הם יספקו את נתניהו בתמורה להקפאת הבניה? פורום השישיה אישר את מתווה הבניה לפני ההקפאה, בטרם בואו של מיטשל לישראל

אבי משה י"ח באלול תשס"ט - 07/09/2009 08:32
הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון טרם נכנסה לתוקף, וגם אישור 500 יחידות הדיור בשטחים של שר הביטחון ברק טרם נחתמה, אך בלשכת ראש הממשלה כבר מנופפים במחוות שונות שצפויות להתקבל ממדינות ערביות שונות.
 
"הארץ" מדווח הבוקר מפי פקידים בכירים בממשל האמריקאי, כי השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל הצליח להשיג "פיקדונות" למחוות לישראל ממדינות ערביות רבות, חלקן משמעותיות יותר וחלקן פחות. לפי הדיווח, סעודיה, שהאמריקאים ציפו כי תתרום מחוות כלפי ישראל, עדיין מסרבת לעשות זאת אך מסכימה לפעול לחיזוק הרשות הפלסטינית ולהעביר לה מאות מיליוני דולרים.
 
ומה הן המחוות הצפויות? לפי הפקידים האמריקאים, מדינות ערביות מסוימות הסכימו לפתוח נציגויות ישראליות בשטחן, אחרות הסכימו להעניק ויזות לאנשי עסקים ותיירים ישראלים ומדינות נוספות הסכימו לייסד קשר ישיר של קווי הטלפונים הבינלאומיים עם ישראל. בנוסף, כמה מדינות ערביות הסכימו לקיים מפגשים פומביים בדרג בכיר עם בכירי הממשלה בישראל ומדינות אחרות הסכימו לאפשר למטוסים ישראליים לטוס במרחב האווירי שלהן או לקיים טיסות ישירת מנתב"ג לנמלי תעופה בשטחן.
 
עם זאת, לישראל אין עדיין את מלוא המידע אודות תוצאות המגעים שמנהל מיטשל עם גורמים במדינות ערב בנושא הנורמליזציה, אך בלשכת ראש הממשלה מקווים כי מיטשל יעדכן את נתניהו וברק בהתפתחויות, במהלך ביקורו בישראל שייפתח במוצאי השבת הקרובה.
 
אתמול אמר מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, כי בעקבות עמדתה של ישראל בנושא ההתנחלויות, אין מקום להגיע לנורמליזציה עמה. "ישראל עדיין מסרבת להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. כל עוד זו נמשכת אי אפשר לדבר על צעדי נורמליזציה", אמר במסיבת עיתונאים בקהיר.
 
אמש נפגשו פורום השישיה בלשכת ראש הממשלה בירושלים, ושמעו דיווחים על פרטי השיחות שקיימו שליחי ראש הממשלה ושר הביטחון בוושינגטון. בנוסף, דנו בהחלטה לאשר בניית 500 יחידות דיור בגושי ההתיישבות בשטחים. הדירות שיאושרו יהיו ככל הנראה בביתר-עילית, מודיעין-עילית, גוש עציון, מעלה אדומים ואריאל, ועוד כמה עשרות בודדות בכמה ישובים בינוניים ברחבי השטחים.
 
האם כמות הדירות שיאושרו מספקות את המתנחלים? ממש לא. מבחינתם מדובר ב"לעג לרש", לנוכח הביקוש המוגבר והגידול הטבעי בישובים השונים.