יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נמשך הגרעון בתקציב המדינה

ירידה של 7.5% בהכנסות ממסים ואגרות. מתחילת השנה גדל הגרעון בקרוב ל-20 מיליארד שקל

אבי משה י"ז באלול תשס"ט - 06/09/2009 16:02
הגרעון בתקציב המדינה נמשך גם בחודש אוגוסט. מנתוני אגף החשב הכללי במשרד האוצר, עולה כי ההכנסות ממסים ומאגרות ירדו בשיעור של 7.5%, והסתכמו בכ-14.5 מיליארד שקל.
 
מהנתונים עולה, כי בחודש אוגוסט היה לממשלה גירעון בפעילותה התקציבית בסך של שני מיליארד שקל וגירעון של 1.6 מיליארד בפעילות הכוללת מתן אשראי נטו. בפעילות מקומית היה לממשלה גירעון של 1.8 מיליארד שקלים ובפעילותה בחו"ל גירעון של כ-200 מיליון שקל.
 
מתחילת השנה מסתכם הגירעון הממשלתי בסך של 19.4 מיליארד שקלים. בתקופה המקבילה אשתקד היה לממשלה עודף בסך של כ 1.5 מיליארד שקלים. באוצר מציינים, כי הגירעון ב-12 החודשים האחרונים (ספטמבר 2008 עד אוגוסט 2009) עלה מ-33.9 מיליארד שקלים בחודש הקודם לכ-36 מיליארד שקלים.
 
סך ההוצאות של משרדי הממשלה בחודש אוגוסט הסתכמו בכ-16 מיליארד שקלים והיו נמוכות בכ-2.3 מיליארד מרמתן הממוצעת בחודשים יוני ויולי שהיו בין היתר, עתירי תוספות שכר.
 
מתחילת השנה מסתכמות הוצאות משרדי הממשלה בסך של כ 125.4 מיליארד שקלים, הוצאה גבוהה בכ-5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
 
כאמור, סך ההכנסות ממסים הסתכמו בחודש אוגוסט בכ-14.5 מיליארד שקלים בהשוואה ל-14.9 באוגוסט אשתקד. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות המסים בכ-117.1 מיליארד שקלים. בתקופה המקבילה אשתקד נגבו 127.7 מיליארד שקלים.