יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שפעת מקסיקו: עלה ל-21 מספר הנספים

מקרה התמותה ה-21 משפעת מקסיקו: צעיר בן 26 שאינו נמנה על אוכלוסיית הסיכון נפטר בבילינסון

דוד שמואלי י"ג באלול תשס"ט - 02/09/2009 19:37
מגיפת שפעת מקסיקו, לדאבון הלב, כבר איננה זוכה לכותרות בשל תדירות מקרי התמותה, אולם הבוקר (ד') המגיפה הקשה עלתה מדרגה: צעיר בן 26 מאזור השרון, שאינו נמנה על אוכלוסיית הסיכון, שבק את נשמתו בבית החולים בלינסון לאחר שנדבק בשפעת. זהו מקרה התמותה ה-21 במספר.
 
לפני כשבועיים הובהל הצעיר לבית החולים כשהוא סובל מחום, כאבי ראש וחולשה. הוא אושפז במחלקה הפנימית של בית החולים. מנהל בית החולים, ד"ר בועז תדמור, ידע לספר כי בתוך ימים ספורים התברר כי הצעיר חולה באורח ודאי בשפעת מקסיקו. במקביל, התפתח אצל הצעיר דלקת ריאות שהידרדרה למצב של אי-ספיקה נשימתית. כתוצאה מכך, הוא הועבר לאלתר  ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים.
 
לפני מספר ימים החליט צוות בית החולים לחבר את החולה למכשיר מיוחד בשם ECMO. מדובר במכשיר המבצע חימצון חוץ-גופי ואף מפחית את הלחץ על הריאות. "לפי דיווחים מאוסטרליה ומניו זילנד, חיבור חולים בשפעת מקסיקו עם דלקת ריאות קשה למכשיר מביא לשיפור במצבם של כשני שלישים מתוכם", סיפר תדמור.
 
באמצעות המכשיר הורדם הצעיר והונשם. לדאבון הלב, חרף כל המאמצים, קרסו מערכות גופו, והבוקר שבק חיים לכל חי. הלווייתו תתקיים הערב.
 
יש לציין כי הצעיר אמנם סבל בעבר ממחלה בלבו. עם זאת, לא מדובר במחלה שהציבה אותו בקבוצת סיכון ללקות בשפעת מקסיקו. זהו מקרה התמותה השלישי בישראל משפעת מקסיקו של חולה ללא מחלת רקע מוכרת.
 
מנהל בית החולים מסר כי "ידוע מחצי כדור הארץ הדרומי על צעירים בגילאי 15-49 ללא גורמי סיכון, הנדבקים בווירוס מחולל שפעת החזירים, ובחלקם הווירוס יכול להיות אלים עם התקדמות מהירה במחלה, ונדרשות שיטות הנשמה מתקדמות וטיפול נמרץ אינטנסיבי".
 
  1. 1. השפעת כבר כאן
    משה 02/09/2009 21:34
    מעניין שמתייחסים בשוויון נפש למגפה זו. בתחילת דרכה היתה הבהלה גדולה הרבה יותר. ה' יעזור.