יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הפסיקו לחקור מעשי שחיתות!

חיים טברסקי קורא למשטרת ישראל להתחיל לטפל בבעיות הבטחון האישי של האזרחים בעדיפות עליונה. צריך לחקור שחיתות, אבל רק לאחר שנסיים למגר את הפשע, או שיהיה בידי המשטרה תקציב ראוי לשמו כדי לטפל בכל התחומים בצורה נאותה. כמו כן, הוא שמח לשמש כבמה לתודתם של חילונים לנציגי הציבור החרדי שטיפלו בהסדרת תקציב הישיבות.

חיים טברסקי (טור אישי) כ"ו באב תשס"ט - 16/08/2009 14:59
גל מעשי הרצח והפשיעה החמורה השוטפים את הארץ בימים ובשבועות האחרונים, מעלה על סדר היום הציבורי ביתר שאת את תפקוד משטרת ישראל, ומעמיד תחת אור הזרקורים את המצב הירוד של הבטחון האישי בקרב אזרחי המדינה בשנים האחרונות.
הבטחות בחירות בנושא מיגור הפשיעה בישראל, כבר שבענו די והותר. גם הצעות לסדר של פוליטיקאים, והסברים מלומדים על אי יכולתה של המשטרה בתקציבה הנוכחי להתמודד נכונה עם מגוון המטלות המוצבות בפניה, לא יסייעו במאומה לאזרח החושש לחייו, לפרנסתו או לכבודו.
במצב העניינים הנוכחי, בו כפי הנראה, אכן אין בידי המשטרה די כח אדם ותקציבים להתמודד עם כל האתגרים מולם היא ניצבת, שומה על ראשיה לקבוע סדר עדיפויות ברור, לפיו יפעלו שוטרי היחידות השונות. סדר עדיפויות זה, חייב להוות אבן דרך ברמת הביצוע של עבודת המשטרה, כשהמטרה הברורה ביותר היא מתן מענה הולם ומספק בתחומים אשר יוגדרו ברמות העדיפות העליונות.
בשנים האחרונות חשפה משטרת ישראל בעוז ובתעצומות פרשיות שחיתות רבות ומגוונות. כך זכו אזרחי ישראל לחזות בראש רשות המיסים מר ג'קי מצא נאזק כפושע פלילי מסוכן ומוחזק במעצר למשך כחודש ימים. כך 'נלכד' כרוצח נמלט הרב יוסף יצחק אהרונוב, ראש אגודת צעירי חב"ד, בשדה התעופה מיד עם נחיתתו בארץ, כביכול מעצרו אינו סובל דיחוי עוד כמה דקות בהם יגיע הרב אהרונוב לביתו שבכפר חב"ד הסמוך. עשרות ואולי מאות חוקרים הפכו כל אבן סביב העולם בחקירתם של שר הפנים לשעבר הרב אריה דרעי ושר החוץ הנוכחי מר אביגדור ליברמן, חקירות בהיקף שסביר להניח לו נעשו נגד כל אזרח אחר היו מעלות בקציהן אי אלו מעשים שאינן עולים בשורה אחת עם סעיפי חוק כאלו או אחרים. במקרים כאילו, בהם החשיפה התקשורתית העצומה לה זוכים המשטרה וצוותות החקירה, אינן מוטלות בספק, נדמה כי יש למשטרת ישראל די תקציב וכח אדם כדי לבצען, ויפה שעה אחת – וככל שיותר אור הבזקי מצלמות – קודם.
אין ספק שמעשי שחיתות, במיוחד בקרב אנשי שררה המנצלים את סמכותן כדי לצבור הון שלא כדין, הם עבירות חמורות שעל מבצעיהן לתת את הדין במלואו ובחומרה רבה. אך כל זה נכון לעיתות שלווה, והעת הנוכחית אינה מסוג שכזה. אנחנו בעת חירום, ואין צורך בעוד מעשי לינץ' או חלקי גופות מבותרות בכדי להבהיר את עוצמת מצב החירום.
השחיתות הפוליטית או מעשי המרמה הכלכליים צריכים להיות מטופלים גם כעת, שלא יובן חלילה אחרת. אלא שהמינון צריך להיות שונה. הדבר החשוב ביותר שצריך כיום לעמוד נגד עיניהם של מקבלי ההחלטות במשטרה הוא בטחונם האישי ותחושת הבטחון של אזרחי ישראל. ולשם כך יש להקצות את מירב הכוחות והמשאבים העומדים לרשות המשטרה, גם במחיר הפחתה מסויימת או רבה בהילה התקשורתית סביב פעולותיה. תוצאה מבורכת של עליה ברמת הבטחון האישי של האזרחים וירידה דרסטית ברמת הפשיעה החמורה, תהיה הילת עולם שתלווה את מפקדי המשטרה שיהיו אחראים לכך, בדיוק כמו אותה הילה החופפת את ראש העיר ניו-יורק לשעבר מר רודולף ג'וליאני.
בהקשר לכך, נוכל להעלות גם כעניינא דיומא, סיפור נאה מפיקחותו היתרה של כ"ק האדמו"ר רבי יואל טייטלבוים מסאטמר זיע"א. פעם אחת באו אל האדמו"ר כמה מראשי הקהילה, בטענה אודות אחד המנהלים אשר שלשל לכיסו עמלה קבועה מתקציב המוסדות שלא כדין. האדמו"ר שידוע היה בחכמתו הנדירה, שאל את המתלוננים באשר לטיב עבודתו של הלה. על כך לא היה ביניהם חולק, הלה היה עובד מסור ואיכותי שקידם רבות את פעילות הארגון בראשו הוא עמד. אם כן אמר הרבי, לשם מה עלינו להביא מנהל חדש, שיקח זמן רב עד שילמוד את עבודתו, ואז יתחיל לעשות גם הוא מן הצד לביתו . . .
                                                   * * *
תודה מכיוון לא צפוי, קיבלנו בימים אחרונים מכמה וכמה אנשים שונים בנוסח זהה. תודתם לא היתה מכוונת אלינו, אלא שאנו אמורים מבחינתם לשמש כשופר לתודה זו. את תודתם הם מבקשים להפנות לסגן שר החינוך ח"כ הרב מאיר פרוש. ומבחינתנו, זו תודה לכלל הנציגות החרדית בכנסת.
התודה שלהם, והם רחוקים מאוד מלהיות חרדים, מכוונת, כמה מפתיע, כלפי הטיפול בתקציב המוסדות התורניים, הגדלת תקציב הישיבות והכוללים, והתשלום הרטרואקטיבי שניתן למוסדות כנגזרת מכך.
וכך כותב לנו מנהל של אחת מהחברות המובילות במשק למוצרי נקיון:
"בשנתיים האחרונות אנו עדים ולמעשה שותפים למצבן הכלכלי הלא פשוט של מוסדות תורניים רבים בישראל. לא אחת מהמוסדות עמם אנו בקשר שוטף, עכבו עבורנו תשלומים למשך חודשים רבים, הרבה מעבר לאשראי השוטף הניתן להם בדרך כלל. כלקוחות קבועים ואמינים, ומתוך הבנתנו למצב הכלכלי, השתדלנו שלא ללחוץ את מנהלי המוסדות ככל שרק ניתן. אחת מהישיבות החשובות ביותר עמם עבדנו לאורך שנים, עכבו בשנה האחרונה את התשלומים המגיעים לנו מאז חודש ינואר, וכמעט שהקשרים בינינו עלו על שרטון מסוכן כי באו מים עד נפש מבחינתנו.
בשבוע האחרון, אני מקבל בזה אחר זה, את רוב תשלומי החובות המגיעים לנו. הגדיל לעשות אותו מוסד הנ"ל, ששילם לנו במזומן את כל החוב, כולל התשלום לחודשים יוני ויולי שמועד פרעונם עדיין לא הגיע. לשאלתי השיב מנהל המוסד, כי התשלומים המוגדלים, ובעיקר ההחזרים הרטרואקטיביים שקיבל המוסד, מאפשרים לו לקחת אויר במערבולת הכלכלית בה הוא שרוי, וכצעד ראשון הוא רואה חובה לעצמו לפרוע את חובותיו לספקים.
ציינתי לעצמי נקודה זו בחיוב, ואני רוצה להודות לנציגי הציבור שעזרו לציבור שולחיהם. הלוואי שנבחרי הציבור הכללי ידאגו לבוחריהם באותה מסירות".
  1. 4. הפתרון החרדי לאלימות: להפסיק לחקור שחיתות
    שלומי 18/08/2009 08:13
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/930/499.html
  2. 3. לרב טברסקי איןם רשיון נהיגה
    שונא 16/08/2009 17:17
    אם היה לך רשיון נהיגה היית מתייחס לזה גם ששוטרי משטרת התנועה במקום להציג נוכחות בכבישים מתחבאים בכדי לתפוס את אלה שנהגו קצת יותר מהר מהמותר.
  3. 2. לא שכחת כמה מהם בדרך
    אחד שחושב 16/08/2009 17:10
    הרב אלבז, הח"כ לשעבר שלמה בניזרי, ועוד כמה שכנראה אי אפשר לכתוב באתר שלכם...
    אני חושב שהרבה יותר נחמד לעצור מישהו ולקבל כמה ימים כותרות, מאשר לעצור חוליגן שמאיים על אנשים ברצח ולקבל מסגרת קטנה בתוך העמודים הפנימיים של העיתון.
  4. 1. בלי פרסום ותקשורת - אין טעם במעצר
    דודי גרוס 16/08/2009 16:48
    המשטרה עושה כל שביכולתה להשפיל את העצורים, אם לא תיתן להם במה תקשורתית אתה יכול לסגור את המשטרה.