יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שגריר סוריה: המו"מ עם ישראל לא יתחדש באופן ישיר, רק בתיווך הטורקי

ישראל: לא נסכים למו"מ עקיף. סוריה: רק מו"מ בתיווך הטורקים, "יתכן שסוריה תהיה גמישה יותר עם מתווך"

איתן פריד כ"ד באב תשס"ט - 14/08/2009 12:53

בתגובה לקריאתו של ראה"מ לסוריה, להמשך השיחות המדיניות, והכרזתו של סגן שר החוץ,  כי ישראל מעוניינת רק במו"מ ישיר עם המדינה הערבית , עונה היום שגריר סוריה באנקרה, כי מו"מ ישיר אינו מוסכם על סוריה.

לדברי השגריר, נידאל קבלאן, עדיין אין הקרקע בשלה לשיחות ישירות, וכי לעת עתה, הפתח היחיד לשיחות הינו- על ידי ביצוען בתיווכם של הטורקים. "ייתכן שסוריה תהיה גמישה יותר עם מתווך טורקי מאשר עם מתווך אחר בשל היחסים בין שני הצדדים", דברי השגריר בטורקיה, כפי שנמסרו לעיתון הערבי היוצא לאור בלונדון "אל-קודס אל-ערבי".

השגריר אף השיב מפורשות על דבריו של סגן שר החוץ, דני איילון, והביע את עמדתו, הגורסת כי דבריו אלו "נועדו לצריכה מקומית, ולהסתיר את העובדה שישראל אינה מעוניינת בשלום".

בדבריו, לא פסל את האפשרות לחידוש המו"מ, אך הדגיש כי סוריה עומדת בדרישותיה: "סוריה מתעקשת על דרישותיה ללא קשר למתווך, ומרכיבי המשא ומתן לא השתנו".

עם זאת, ציין קבלאן בדבריו, כי ייתכן מו"מ ישיר עם ישראל, אך זאת רק בהמשך, ובמעורבות גבוהה של ארה"ב.

המו"מ הקודם עם סוריה נערך בתיווכם של הטורקים, אך נעצר עקב הפעילות הצבאית ברצועת עזה במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'.

  1. 1. אם הם רוצים לחכות, אז שיחכו, לנו יש זמן [לל"ת]
    שולי קרויס 14/08/2009 14:13