יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישראל ביקשה מסוריה מידע על גיא חבר

ישראל העבירה מסר לסוריה בדרישה לקבל מידע אודות גורלו של החייל גיא חבר הנעדר מזה 12 שנה

איתן פריד כ"ב באב תשס"ט - 12/08/2009 08:45
ישראל בודקת האם לסוריה יש מידע אודות גורלו של החייל הנעדר גיא חבר שנעלם לפני 12 שנה. "הארץ" מדווח הבוקר (ד'), כי ישראל העבירה מסר לסוריה, באמצעות שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ולפיו היא מעוניינת לקבל כל מידע שיש לסוריה בעניינו של גיא חבר. לפני חודש הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו למשפחת החייל הנעדר, כי ימונה איש קשר שיאגד את כל הפעילות מול גופי הביטחון בעניין.
 
לפי הדיווח, נפגשה אמו של החייל, רינה חבר, עם מנכ"ל משרד החוץ יוסי גל, וביקשה ממנו שהמשרד יפעל לבחון את הנושא מול סוריה. בעקבות הפגישה הנחה גל את משרד החוץ להעלות את הפרופיל של העיסוק בנושא ולהעלות אותו כסוגיה הומניטארית מול כל דיפלומט או גורם זר שמבקר בירושלים וממשיך לדמשק.
 
ואכן, בביקורו לפני כשבועיים בישראל של סגן שר החוץ הרוסי לענייני המזרח התיכון אלכסנדר סלטאנוב, שנפגש עם שר החוץ אביגדור ליברמן ומנכ"ל משרדו, ביקשו השניים את עזרת רוסיה בהשגת מידע על גורלו של גיא חבר. בנוסף, רוסיה התבקשה להעביר מסר לבכירי המשטר הסורי, לפיו ישראל מבקשת לקבל כל מידע שברשות סוריה על גורלו של החייל הנעדר גיא חבר, כמחווה הומניטארית.
 
בדיווח נאמר, כי בעקבות הבקשה הישראלית שוחח שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב עם נשיא סוריה בשאר אסד, והעביר לו את המסר מליברמן. אסד לא הגיב למסר אך ציין כי יבדוק את הנושא.
 
החייל גיא חבר נעדר מזה 12 שנה בדיוק. הוא יצא מבסיסו ברמת הגולן, כשהוא עם נשקו האישי, ונעלם. ההערכה היא, כי נחטף, אך לגופי המודיעין בישראל אין כל מידע אודות נסיבות היעלמותו.