יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אל-אחבאר: מצרים מפעילה לחץ כבד לשחרור שליט

עיתון לבנוני מדווח, כי מצרים מפעילה מכבש לחצים כבד כדי לקדם את עסקת שליט, ומשלחת מצרית רמת דרג אף עשויה להיפגש עם הנהגת החמאס בדמשק ובשטחים. גורמים רשמיים בישראל ובמצרים מכחישים כי חלה התקדמות משמעותית

דוד שמואלי כ"א באב תשס"ט - 11/08/2009 20:20
לקראת עסקה? העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מדווח הערב (ג') כי מצרים מפעילה מכבש לחצים כבד כדי להשלים עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. מהדיווח, המתבסס על מקורות מצריים, עולה כי משלחת מצרית רמת דרג עשויה לבקר בקרוב בדמשק ובשטחים, וזאת, כדי לעקוב אחר הפרטים האחרונים בעסקת שליט ההולכת ומתגבשת.

המקורות האמורים מסרו כי הגנרל מוחמד איברהים, עוזרו של שר המודיעין המצרי, ייצא אף הוא, בעצמו, לביקור, כדי לנסות לשכנע את כל הארגונים הפלסטינים המעורבים בהחזקת שליט להסיר את כל החסמים המעיבים על גיבושה של העסקה.  

עם זאת, מקורות רשמיים בקהיר הכחישו את הדיווחים על כך שהעסקה שרויה על סף סיכום. לדברי המקורות, עדיין קיימים פערים משמעותיים בין עמדתה "הבלתי מתפשרת" של ישראל לחאמס. במצרים ציינו כי "הצדדים עדיין זקוקים להבשלה מדיניים ולוויתורים הדדיים".         

גם בכירים בישראל הכחישו כי חלה התקדמות משמעותית בסוגיית שליט. "אכן התחלנו את התהליך, אך הדרך עדיין ארוכה. ייקח עוד זמן עד שנוכל להגיד שהגענו לפריצת דרך", אומרים הבכירים. לדבריהם, מדובר בספינים של הג'יהאד האיסלאמי. "ייקח עוד זמן עד שנוכל לומר שהצלחנו". ראש הממשלה עצמו סירב להתייחס לעניין.