יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

השר ישי ל'אתרוג': "גוררים את סוגיית הבנייה בשטחים יותר מדי זמן"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ושר הפנים הרב אלי ישי, סיירו בצהרים במעלה אדומים ובאזור E1 המחבר את העיר לירושלים, וקראו להמשיך במדיניות הבניה בשטחים, בניגוד לדעת ארה"ב. ישי, בתום הסיור, ל'אתרוג': "גוררים את העניין הזה יותר מדי זמן"

דוד שמואלי כ' באב תשס"ט - 10/08/2009 14:04
השר הרב אלי ישי מחריף את הצהרותיו המדיניות. בסיור שערך הבוקר (ב') באזור E1 המחבר בין ירושלים למעלה אדומים עם יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין, אמר כי ממשלת ישראל חייבת לבנות באזור הזה גם במידה והאמריקאים יתנגדו.
 
"בשלב מסוים נצטרך לבנות, גם אם לא נצליח לשכנע את האמריקנים, לפחות בגושי ההתיישבות", אמר ישי במהלך הסיור. "אני מקווה שנצליח לשכנע אותם כפי שלצערי הרב שכנעו אותם הפלסטינים. ננסה לשכנע אותם מה טוב ואנו שואפים לגמור את זה בצורה דיפלומטית. אם לא יהיה מנוס, ישראל תצטרך לבנות בכל גושי ההתיישבות על סמך ההתחייבויות שנתנו בעבר האמריקנים. התחייבות זו שרירה וקיימת ואי אפשר להתעלם ממנה. אני מקווה ומאמין שהאמריקנים יבינו את החלטתנו, גם אם הם לא אוהבים כל כך את ההחלטה הזו".
 
ישי הוסיף: "ויתור על המסמך אינו רק ויתור על שטח E1, אלא גם על גושי ההתיישבות, וחס וחלילה גם על חלקים מירושלים - ולכן האינטרס הלאומי הביטחוני הוא לשמור על גושי ההתיישבות ו-E1. אני מקווה שראש הממשלה ישכנע את האמריקנים".
 
בשיחה עם 'אתרוג' אמר השר ישי כי "גוררים את העניין הזה יותר מדאי זמן, והגיע העת לתרגם את כוונות ממשל נתניהו הלכה למעשה".  בביקורת מרומזת על נתניהו אומר ישי, כי אינו נזקק לגיבוי מנתניהו בכדי להצהיר הצהרות דוגמת אלו. "איננו חפצים במשבר עם האמריקאים, אולם צריך לשים סוף לסחבת הזו. נתניהו חייב להציב נקודת זמן שבו הוא אומר 'עד כאן – עכשיו בונים'. דומני שכבר הגיע הזמן הזה", דברי ישי.
 
ישי אף הוסיף כי הוא מתכוון לשוחח על כך עם ראש הממשלה ואף לדרוש ממנו במפגיע להציב לוח זמנים מסודר באשר להמשך הבנייה בגושי ההתנחלויות הגדולים.    
 
לצד ישי הבהיר אף יו"ר הכנסת כי "אין ירושלים בלי מעלה אדומים, שתיהן מקשה אחת. ראש הממשלה חייב לדעת שמה שברור לו, לא יהיה ברור לאמריקנים - ועליו להפגין עוצמה בעניין".
 
"המאבק על ירושלים מתחיל במעלה אדומים, הרחבת מעלה אדומים ושמירה על רצף טריטוריאלי בינה ובין ירושלים הוא קונצנזוס לאומי אסטרטגי וביטחוני. ניתוק מעלה אדומים מירושלים כמוהו בהפיכת מעלה אדומים להר הצופים בין השנים 1948-1976", אמר ריבלין.