יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

וול סטריט גם נדבקה בשפעת

האופטימיות נעצרה לעת עתה: פאניקת השפעת גם בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס ירד אמש ב0.6%, הנאסדק ירד בכ-0.9%

שמואל ברזל ד' באייר תשס"ט - 28/04/2009 02:58

בעוד שבשבועות האחרונים התחושה הרווחת היא כי הרוגע חזר למסחר, הרי שאמש (ב') נעצרה האופטימיות לעת עתה והמסחר כולו נדבק ב'שפעת מקסיקו'. אמש הסתיים המסחר בוול סטריט כשהמדדים המשמעותיים סגרו בירידות, זאת לאחר יום מסחר תנודתי שהחל במסחר שלילי המשיך לחיובי וחזר לשלילי.

המסחר כולו התנהל בצל הכרזת רשויות הבריאות בארצות הברית על מצב חירום, והכפלת מספר המאובחנים ככאלו שנדבקו בנגיף. במקסיקו שם התפרצה המחלה ממשיך מניין הנפגעים לטפס מעלה, ואמש דווח על למעלה מ-150 הרוגים. ובמקביל העלה ארגון הבריאות העולמי את רמת האזהרה מפני 'שפעת מקסיקו' לרמה הרביעית מתוך 6 רמות.

אולם למרות היום השלילי בוול סטריט משוכנעים כלכלנים רבים כי משבר השפעת יחלוף בימים הקרובים, והאופטימיות תחזור לשווקים.

לעומת הירידות הכללית זיקה אמש מניית
ענקית המכוניות ג'נרל מוטורס (GM) בכ20%, זאת לאחר שהגישה אמש  את תוכנית ההבראה עליה הכריזה. במסגרת התוכנית צפויה החברה לפטר למעלה מעשרים אלף עובדים, ולסגור את קווי הייצור של רכבי הפונטיאק.

גם מחיר הנפט הושפע מהשפעת ומחירו נקבע אמש על 50.17 דולר לחבית - ירידה של 2.7%, כנראה בשל החשש כי הפאניקה בעולם תפחית את הביקוש לטיסות.