יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

צרפת: לשחרר אסיר פלסטיני שתכנן להתנקש במנהיג תנועת ש"ס

עזות פנים: נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מבקש מראש הממשלה לשחרר את מתכנן רצח מרן הגר"ע יוסף

דוד שמואלי ט"ז באב תשס"ט - 06/08/2009 08:40
התערבות צרפתית בוטה בענייניה הפנימיים של ישראל: נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, שיגר אמש (ד') לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכתב ובו הוא מבקש לשחרר פלסטיני בעל אזרחות צרפתית, שהורשע בעבר בתכנון לפגוע בגר"ע יוסף. הצעיר הורשע בעקבות הודאתו.
 
על-פי דיווח העיתון הצרפתי "לה פיגארו", נעתר סרקוזי ללחצים שהופעלו עליו מצד ארגונים פרו-פלסטינים בצרפת. מכתב ברוח דומה שיגר אף שר החוץ, ברנאר קושנר, לשר הביטחון, אהוד ברק.
 
במכתב מבקשים השניים מממשלת ישראל לשחרר את חמורי, כ"מחווה של רצון טוב". לדעתו של סרקוזי, כך על-פי המכתב, לאסיר הפלסטיני "יש סיכוי להשתקם בעתיד".
 
יצוין כי בשנים האחרונות מפעילה אמו של חמורי לחץ רב על ממשלת צרפת, בבקשה כי יפעלו לשחרורו של בנה. במהלך החודשיים האחרונים אף נפגשה עם יועצו של סרקוזי. לפני כחודש דחה שופט את בקשתו של חמורי לשחרור מוקדם.
 
אולם על-פי הודעת לשכת ראש הממשלה, עושה רושם כי הבקשה תיוותר בגדר בקשה בלבד: "הבקשה נבדקת. חשוב לזכור כי מניסיון העבר אין זו דרכם של גורמים פוליטיים להתערב בהחלטות משפטיות שהתקבלו בישראל, ולכן סביר שהבקשה תישאר בגדר בקשה בלבד", מסרו מלשכת ראש הממשלה.
 
"הבקשה הגיעה, ככל הנראה, בעקבות מאמציה של שדולה פרו-פלסטינית בצרפת, אשר מנסה להשוות את מעמדו של החייל החטוף גלעד שליט, עם מעמדו של אדם שנשפט והורשע בתכנון רצח של רב חשוב בישראל", הוסיפו.