יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רפורמה בשירותי הטלפון הסלולארי

מעתה, שדרוג מכשיר טלפון או מעבר לחברה מתחרה, יאפשר לקבל את ההטבות שהיו גם על המכשיר הקודם

שמואל ברזל ח' באב תשס"ט - 29/07/2009 07:58
במסגרת מדיניות משרד התקשורת בדבר הרחבת התחרות בשוק הציוד הסלולארי ובמטרה להקטין את חסמי המעבר של לקוחות בין חברות הסלולר, בחן המשרד במשך תקופה ארוכה את סוגיית הזיקה שבין עסקת הרכישה של ציוד קצה מהחברות הסלולאריות לבין מתן הטבה כספית בדמות זיכוי בגין צריכה של זמן אויר, הטבות בעד שירותים או הטבות אחרות, והשפעתה על התחרות ועל הצרכנים.
 
מבדיקת המשרד עולה, כי החברות הסלולאריות נוטות לכרוך את מכירת המכשירים הסלולאריים  עם מכירת שירותים סלולאריים למנוי. כך, מנוי המצטרף לרשת סלולארית כלשהי, או משדרג את המכשיר שברשותו, רוכש בדרך כלל את המכשיר שלו  כחלק מהסכם ההתקשרות, ובמקביל זוכה להנחה מתמשכת הניתנת לו במסגרת תשלום הטלפון החודשי שלו, אשר נגזרת מהיקף צריכת זמן אוויר על ידי המנוי.
 
המשרד פרסם שני שימועים בנדון ובסיומם הודיע מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, לחברות הסלולאריות על החלטתו, הקובעת כי על החברות הסלולאריות לנתק את הזיקה בין מכירת טלפון סלולארי בידי המפעיל, לבין מתן הטבות הנוגעות לשירותים סלולאריים, וזאת, באופן שיאפשר למנוי אשר רכש את ציוד הקצה מידי ספק אחר, לקבל את אותם תנאים והטבות, לרבות זיכוי כספי או כל הטבה אחרת, בגין צריכה של זמן אוויר או בגין צריכת שירותים.
 
לדוגמא, מנוי רכש בחנות פרטית מכשיר מדגם מסוים, וביקש להצטרף כמנוי לרשת סלולארית. החברה הסלולארית מוכרת מכשיר מהדגם המסוים במחיר של 3,600 שקל בפריסה ל-36 תשלומים (100 ש"ח לחודש), ומעניקה זיכוי של 90 שקל, בחודש בו עשה המנוי שימוש במכשיר בסכום העולה על 200 שקל. לפי ההחלטה החדשה, החברה תעניק למנוי שרכש את המכשיר מהדגם המסוים מהחברה המתחרה, זיכוי של 90 שקל, בחודש בו עשה המנוי שימוש במכשיר בסכום העולה על 200 שקל, במשך 36 חודשים, כאילו נרכש המכשיר על-ידי אותה חברה.
 
מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר-טל אומר, כי זהו צעד נוסף במסגרת מדיניות המשרד והשר להגביר את התחרות בשוק הסלולר ולהיטיב עם הצרכנים. "במשרד שוקדים על החלטות וצעדים נוספים להגשמת מטרה זו, ובהן הקטנת החסמים לאספקת אפליקציות שלא על ידי החברות הסלולאריות, ועוד", אמר בר-טל.