יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

האם טוב שההגה בידיים של אגד?

האם טוב שההגה בידיים של אגד?

האם התקשורת האוהדת ל'אגד' מחפה על כשלים מהותיים במתן שירות תחבורה יעיל וראוי לציבור החרדי?

אברהם מיכאל לדרמן (אזרח מודאג) י"א בסיון תשס"ט - 03/06/2009 14:03
לכבוד מערכת אתרוג שלום וברכה.
 
אנו עדים בימים ובשבועות האחרונים לפולמוס נרחב בתקשורת החרדית בנושא קואופרטיב התחבורה 'אגד'. העיתונות החרדית מגלה טפח ומכסה טפחיים (כעומק הפרסום של אגד בעיתון) על ההתנהלות השערורייתית של חברת 'אגד' מבחינת השירות שהיא נותנת לציבור החרדי.
 
אינני יודע מה קורה עם 'אגד' במגזר החילוני, פה ושם מגיעים לכותרות פסקי דין כאילו ואחרים שחייבו את 'אגד' בפיצויים לנוסע שחיכה לאוטובוס עד בוש וכדו'. אך ככלל נראה שהמחזות שאנו רגילים לראות בתחנות ובאוטובוסים בקוים החרדיים אינם נראים במגזר הכללי.
 
אני מאוד מקווה שתרימו את הכפפה שאני מגיש לכם פה, וכתביכם החרוצים יערכו תחקיר מעמיק וגלוי על התעללות 'אגד' בנוסע החרדי.
בדידי הוי עובדא, בחג חנוכה האחרון, לעת ערב חיכינו משפחות עם ילדים קטנים ועייפים לאוטובוס בקו 450 מאשדוד לירושלים. 'אגד', ללא כל התחשבות בתחנות המליאות, הוציאה אוטובוס בודד בשעת ערב מאוחרת, וכפתה על מבוגרים, נשים הרות וילדים קטנים להידחס צפופים על אוטובוס אחד. כל הפניות של חלק מהנוסעים להנהלת אגד ולפקחים במקום לא הועילו, וכל מי שרצה לעלות לירושלים בערב ההוא היה צריך לעשות זאת כסרדין דחוס בקופסתו, וזאת כמובן לאחר שהוא שילם עבור הזכות הזו תשלום מלא.
 
לא אחת ולא שתיים, הייתי עד לדילוגי אוטובוס בשעות אחה"צ בקו 402 מירושלים לבני ברק, כאשר מי שהוא כנראה חושב שהתחנות לא מספיק עמוסות בנוסעים, ואז כביכול מפספסים אוטובוס אחד פה ואחד שם כאילו הנוסעים לא שמים לב לכך.
 
ההתעמרות של 'אגד' בציבור החרדי חייבת טיפול תקשורתי דחוף וזה לא קל. 'אגד' שעומדת בפני אחד המבחנים הגדולים ביותר שלה, והוא פקיעת הזכיון שלה על הקוים בירושלים ומכרז חדש לקוים אלו בסוף שנת 2009, דואגת בעזרת יח"צניה לשמן היטב את דעת הקהל דרך התקשורת החרדית, לבל יצופו ח"ו הטענות הקשות נגד התנהלות החברה כלפי הציבור החרדי מעל פני השטח.
 
בעזרת דוברים מפולפלים הם מסיטים את האש המופנית לעברם לכל כיוון, הם מוכנים אפילו להעניק לתושב החרדי כובע בהנחה של 25% ממחיר המחירון ברשת מסויימת (שזה בדרך כלל 10% יותר מהמחיר הריאלי בפועל) העיקר להשאיר ברשותם את הפרה החולבת המטילה להם ביצי זהב של מזומנים מיד יום.
 
הציבור החרדי, שרובו אינו ממונע, נזקק לשירות הציבורי של חברת 'אגד' יותר מכל ציבור אחר בארץ. מן הראוי היה שציבור זה יקבל מן החברה שירות אחמ"ים מיוחד בכל עת, אין שום סיבה שנוסע אחד יבלה את הנסיעה בעמידה, 'אגד' אמורה לדאוג לכך שכל נוסע ונוסע שעומד בתחנה שלה יוכל להגיע ליעדו בבטחה ובישיבה נוחה, היא מקבלת על כך תשלום מלא + סבסוד ממשלתי מכובד, והיא מרוויחה על כך הרבה מאוד כסף.
 
אך 'אגד' בניגוד לכך, בוחרת להישען על כך שלציבור החרדי ברובו אין תחליף אחר לשירות שלה, מתעמרת בו ביודעין, ביודעה שהוא ימשיך לנסוע בקוים שלה צפוף ויגע מחוסר ברירה אחרת להגיע ליעודו, אחוז מזערי מן הכסף שהיא חוסכת מכך היא מזרימה דרך יח"צ שהיא עושה לעצמה בתקשורת החרדית, על מנת לקנות שקט תעשייתי שיאפשר לה להמשיך ולעשות מה שהיא רוצה.
 
זה הזמן לטפל בבעיה זו בצורה ישירה, חזיתית וללא משוא פנים.
 
בכבוד רב ובברכת הצלחה
 

 


 


מערכת "אתרוג" פנתה לחברת אגד לקבלת תגובה לדברים. להלן התגובה במלואה:
 
האזרח הנכבד, כותב המכתב, יותר מאשר הוא מודאג הוא כנראה מגלה חוסר ידע רב, בכל הקשור להבנת מהותה של תחבורה ציבורית.
 
אגד מעניק את השירות הטוב והיעיל ביותר למשתמשי התחבורה הציבורית בקרב הציבור החרדי. תחבורה ציבורית בשונה מרכב פרטי, או ממונית ספיישל, פועלת עפ"י אילוצים ולו"ז מדוקדק מאד. לוח זמנים זה נקבע עפ"י רמת ביקושים לנסיעות ועפ"י רישיונות קו המוענקים על ידי משרד התחבורה.
 
זאת ועוד, אגד אינו היחיד הנוסע בצירי התנועה. הכבישים הם רשות רבים המשותפת למשתמשי כל התחבורה המוטורית ובהם תחבורה ציבורית ומכונית פרטיות.
 
צירי התנועה העמוסים בלאו הכי, אשר בהם אין העדפה לתחבורה הציבורית גורמים לעומסים רבים ולעיתים לאיחורים בהגעת האוטובוסים. חברות התחבורה הציבורית מבוססות על לוח זמנים וכאשר נגרם איחור הוא גורם לשיבוש של כל תוכנית העבודה. סדר היום של הנהגים, האוטובוסים, וכל הכרוך בכך.
 
הפעלת מערכת רבת היקף של תחבורה ציבורית איננה דבר של מה בכך. רק חברה בעלת מוניטין וניסיון ויכולת מקצועית מוכחת כמו זו של אגד, יכולה להעניק שירות יעיל וזמין לציבור החרדי. כמו גם לשאר חלקי הציבור בישראל.
 
סקרים מקצועיים שנערכו ע"י אגד העלו כי ציבור הנוסעים החרדי מביע שביעות רצון רבה מאוד המבצעיים העונתיים של אגד המוצעים לציבור הנוסעים החרדי. מדובר במבצעים ייחודיים לציבור הרי הכוללים הנחות משמעותיות, אמיתיות. בניגוד להערכותיו חסרות הבסיס של הכותב, אלפי הנוסעים החרדים המממשים את ההטבות הניתנות להם במסגרת זו, מצביעים על כך שאכן מדובר במבצע משתלמים וראויים.
 
באשר להאשמות הכוללניות בדבר יחסה של אגד לציבור הנוסעים החרדיים, יש לציין את העבודה כי אגד פועל ומפעיל נציגי שירות בריכוזים החרדיים, כאשר מדובר בעסקנים מוערכים מתוך הקהילה, המעורים היטב ומודעים לצרכים התחבורתיים של הציבור ונותנים מענה מבצעי לצרכים השונים. נציגים אלה, ששכרם משולם ע"י אגד, עומדים לרשות הציבור מדי יום ביומו, בכל שעות היום. למערך מסוג זה אין אח וריע בשום חברה כלכלית בישראל.
 
 
  1. 3. לא רק אגד אשמה?
    קבל עם 03/06/2009 22:16
    תגובתי אמנם ארוכה, אך באה להבהיר כמה נקודות:
    מעניין, לא אנקוב בשמות של חברות אחרות המספקות שירותי הסעה ציבוריים, אמנם לא בהיקף של אגד, אך כולן צוברות זעם פחות בהרבה מזה המכוון אל 'טובי הידיים על ההגה'.
    מדוע אין החשבון ברור?
    בציבור החרדי ישנו פער עצום בנסיעה באוטובוס בין ערבי שבת ויום טוב ומוצאיהם, לבין ימות החולץ על מנת לענות על הצורך העצום, המכניס, אגב, 'ירוקים' רבים לבעלי המותג ה'אגדי' הירוק, על החברה להרחיב משמעותית את מערך האוטובוסים. דא עקא, שבמשך ימות השבוע, תהיה השקעה זו לחינם, ולחא יהיה צורך ברבים מן המשאבים שבאים לידי שימוש מלא רק בזמני לחץ.(בם נכללים גם ימי ל"ג בעומר מיוזעים וכו')
    פערים שכאלו אינם קיימים אצל הציבור הכללי.
    על אגד לערוך את החשבון שלה: האם להשקיע משאבים הדוברים חלקלקים ובמבצעים חסרי משמעות, או בתיקון שורש הבעיה על ידי הרחבת שירותיה, ואת בעית האוטובוסים הנותרים ללא שימוש בימות החול- האסטרטגים החכמים שלה כבר ידעו לפתור. יש להם מקצוענים, כפי שמוכח מן הטיפול המושלם בכל בעיה יח"צנית המתגלגלת לגלגליהם, המטויחת ומיופה לעיני הקהל.
    הציבור החרדי הוא ציבור שמפרנס אתכם, חברת אגד, על כל עולליו וטפיו, שאתם גובים על דחיסתם בין מדרגות האוטובוס מחיר מלא, כבדו אותו, ולא רק במילים ובעניבות. העניקו לו שירות הולם, הוא ייהנה ממנו יותר מן ההנחות שאתם זורקים לו.
  2. 2. שימו לב בתגובה של אגד למה שהם כותבים
    ישראל 03/06/2009 17:30
    סקרים מקצועיים שנערכו ע"י אגד העלו כי ציבור הנוסעים החרדי מביע שביעות רצון רבה מאוד מהמבצעיים העונתיים של אגד המוצעים לציבור הנוסעים החרדי.
    האם אגד הוקמה כחברה למבצעים עבור הציבור החרדי או כחברת תחבורה ?
    האם אגד צריכה לבדוק את רמת שביעות הרצון של הציבור החרדי מהשירות שהיא נותנת לו או מהמבצעים שהיא זורקת לו מפעם לפעם ?
    מעניין מה יראו התוצאות של סקר כזה, או שזה כבר נעשה ואגד פוחדים לספר.
  3. 1. לא רק אגד אשמה
    מגיב סדרתי 03/06/2009 14:12
    קראתי בעיון רב את מכתבו של האזרח ואת התגובה של החברה המונופוליסטית ששמה אגד, ואני חושב כך:
    מתנפלים יותר מדי על אגד בנושאים הללו.
    לא תמיד הם אשמים באיחורים. מדינת ישראל והרשויות השונות לא השכילו מעולם להקים תשתית ראויה של כבישים, בתוך הערים ומחוצה להם.
    לצד זאת, ברור שיש הרבה מה לבקר את אגד, וההוכחה הטובה להתנהלותה הבעייתית, היא באירועי לחץ: כשלוחצים אותם עם אווירה תקשורתית מתאימה, הם משתפרים.