יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

הכללית נרתמה לעזרה בנפגעי תאונות דרכים

הכללית נרתמה לעזרה בנפגעי תאונות דרכים

כ – 600 רופאים של הכללית יצוידו בערכות עזרה ראשונה יעודייות למתן סיוע לנפגעי תאונות דרכים

איתמר רוזן, י' בסיון תש"ע - 23/05/2010 20:32
שירותי בריאות כללית מציידת בימים אלו למעלה מ600  רופאים, ממערך הקהילה ומבתי החולים,  בערכות עזרה ראשונה ייעודייות למתן סיוע לנפגעי תאונות דרכים. מהלך זה מגדיל באופן  דרמטי ומיידי את מספרם של צוותים רפואיים המוכשרים לתת עזרה ראשונה בסיסית,  הנעים בכבישי הארץ. הרופאים, שכולם הצטרפו למהלך בהתנדבות, יקבלו ערכה הכוללת בין השאר: מנתב אוויר, צווארון מתכנוון לקיבוע צוואר, חוסמי עורקים, סט עירוי, מסיכת הנשמה מפה לפה, סטטוסקופ, אביזרי חבישה ומרכיבים נוספים - ערכה המאפשרת מתן עזרה ראשונה בסיסית במקרה הצורך. 

מסיכום נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנת  2009 התרחשו 16,308 תאונות דרכים עם נפגעים, בהם נפגעו  31,832 איש!!! מדי יום מתרחשות כ-44 תאונות בהם נפגעים כשני אנשים בממוצע. המשמעות היא שבכל רגע נתון אנו עלולים להיקלע לזירת תאונות דרכים עם נפגעים. לא פעם נקלעים לזירות הללו אנשי צוות רפואי הנמצאים בדרכם ועל מנת שיוכלו להגיש עזרה ראשונה לנפגעים הם זקוקים לציוד רפואי בסיסי שיאפשר זאת. 

לדברי אלי דפס מנכ"ל הכללית "מזה שנתיים הכללית לקחה על עצמה משימה לאומית להילחם בתאונות הדרכים דרך מעורבות קהילתית כהדרכה ומניעה. מכך נולד הרעיון למנף לטובת העניין את יכולתם ורצון התנדבותם של רופאי הכללית בקהילה ובבתי החולים. ישנה חשיבות גבוהה לטיפול ראשוני בנפגע תאונת דרכים שיהיה מקצועי ומהיר, על מנת למזער נזקים עד לפינוי לבית החולים, זו מטרתו של מהלך זה ובכך נתרום את חלקינו". 

על תוכנית לקידום בטיחות בדרכים במסגרת פרויקט תרומה לקהילה של הכללית:

באוגוסט 2008 יצאה התוכנית לדרך כשמטרתה העיקרית יצירת מעורבות ומחויבות של הציבור לנושא תוך חינוך להתנהגות רצויה בכביש. בכל רחבי הארץ במרפאות ובבתי החולים מתקימת פעילות עניפה הכוללת סדנאות בטיחות בדרכים מסוגים שונים המותאמות לגילאים שונים – עד היום השתתפו בפעילויות למעלה מ22.000 איש.