יום חמישי י"ד בכסלו תש"פ 12/12/2019
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

פרק ג': התקופות

פרק ג': התקופות

מאז בריאת העולם הצטבר הפרש של כמעט עשרה ימים שלמים, בשל הבדל בספירה בין השיטות. להלכה מחשבים את התקופות לפי שיטת שמואל ששנה היא 365 יום ועוד שש שעות, יוצא שבכל ארבע שנים השנה משלימה יום שלם

יחיאל בראון, ט"ז בניסן תש"ע - 31/03/2010 09:11
את התקופות אנחנו מחלקים לפי שנת החמה אע"פ שהן נקראות בשמות החודשים העבריים. תקופת ניסן=האביב, תקופת תמוז= הקיץ, תקופת תשרי= הסתיו, ותקופת טבת = החורף.

מה אורכה של התקופה? בדיוק רבע שנה. לפי החשבון שחישבנו כאן שהוא למעשה החישוב של האמורא שמואל, השנה היא בדיוק 365 יום ועוד רבע יום, אם כך תקופת שמואל היא תשעים ואחת יום ועוד שבע וחצי שעות. רב אדא חולק עליו שם ואומר שהשנה קצרה במעט, ולפי רב אדא התקופה היא תשעים ואחת יום, שבע שעות וכמעט עשרים ותשע דקות.

ונא לא לזלזל בהפרש הקטן הזה, הוא הצטבר מאז בריאת העולם לכמעט עשרה ימים שלמים.

כיוון שלהלכה אנו מחשבים את התקופות לפי שיטת שמואל ששנה היא 365 יום ועוד שש שעות, יוצא שבכל ארבע שנים השנה משלימה יום שלם.