יום שישי ח' בכסלו תש"פ 06/12/2019
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מה תאכלו?

מה תאכלו?

למי מומלץ להמיר סופגניה בלביבה? היכנסו לראות איך בכל אופן תצליחו לצלוח את מסלול השמן עם כמה שפחות נזקים...

מערכת 'אתרוג' כ"ט בכסלו תש"ע - 16/12/2009 08:31
כל בר דעת יודע כי בסופגניה יש שומן רב משום שדרך הכנתה עוברת דרך טיגון בשמן עמוק. אז, כן, הסופגניה עשירה בשומן, שיחד עם הבצק שמרכיבו העיקרי קמח וסוכר מעניקים לה את ערכה הקלורי הגבוה.

בסופגנייה שקונים במרכולים יש כ450 ק"ל וכמות רבה של שמן שלמרות שמקורו בשמן צמחי הרי אין הוא בריא משום שעבר טיגון בחום גבוה, דבר שלא משפר את ערכו התזונתי ואף הפוך הוא.
  []

אז איך בכל זאת מתמרנים ומצליחים לשמור על תזונה בריאה כאשר המזון המסורתי הוא כה לא בריא?
עינת לב ארי, דיאטנית קלינית בקופת חולים "לאומית", מגישה מספר טיפים חשובים:

1.    עדיף להכין סופגניות בבית בגודל קטן יותר מאלו הקנויות בסופר, כך שבכל יחידה כמות האנרגיה והשומן תהיה קטנה יותר.
2.    לאכול רק אחת ביום, וגם זאת במקום ממתק אחר!!
3.    לאפות את הסופגניות במקום לטגן ( אפשר!!)
4.    להשתמש בשמן טרי ואם שומרים, יש לדאוג לכלי סגור היטב עד לטיגון הבא על מנת למנוע חמצון ע"י האויר( לא יותר משני טיגונים לאותו השמן).
5.    להכניס את הסופגניות לשמן רק כשהוא מאוד חם, כך הסופגנייה מיטגנת מהר וסופגת פחות שמן.
6.    לא לשרוף מידי את הסופגניות. השחמת יתר של הסופגנייה יוצרת בה חומרים מסוכנים לבריאות.
7.    ליהנות מהריבה. דווקא במרכיב הזה אין שומן רק סוכר. תאכלו בכיף!!
8.    אם מכינים סופגניות בבית כדאי לספוג את עודפי השומן ע"י מגבת נייר סופגת.
9.    ולבסוף: שעה הליכה גורמת לאיבוד אנרגיה בערך קלורי של כסופגנייה שלמה. אז תאכלו, תיהנו ואחר כך " תשרפו".
  []

המלצה מיוחדת לסוכרתיים: אכן הסופגניה בגלל היותה מתוקה היא לא רצויה עבורכם, אך לביבות תפוחי האדמה יכולות להתאים יותר. אם אתם מאוזנים ע"י דיאטה ותרופות, כדאי להתייחס ל2 לביבות כאלו כאל 2 פרוסות לחם. החליפו את הלחם בלביבות וגם אתם תוכלו לחגוג!!

המידע באדיבות, עינת לב ארי- דיאטנית קלינית בלאומית.