יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אם כבר מכינים סופגניות...

אם כבר מכינים סופגניות...

קבלו הכוונה מדויקת איך לגרום לסופגניות שלכם להצליח, שיהיו רכות, טעימות, ו...מדיפות ניחוח חמים ומשפחתי

נ. בת מנחם כ"ה בכסלו תש"ע - 12/12/2009 18:14
שלושה מפתחות להצלחה בטוחה: לישה מתאימה, תפיחה טובה וטיגון נכון.

1. לישה מתאימה - מומלץ ללוש הבצק במיקסר ולא במעבד מזון. מכניסים את כל החומרים לקערת המיקסר ללא הנוזלים,(המים או החלב), מפעילים את המיקסר במהירות נמוכה ומוסיפים בהדרגה את הנוזלים, כשהחומרים מתחברים לגוש, מעלים את מהירות הלישה לבינונית וממשיכים ללוש לפחות עוד כ-8 דקות , יש להמשיך עד לקבלת בצק רך וגמיש הניתק מהדפנות.
  []

2. תפיחה טובה - לאחר יצירת כדורי הבצק וסידורם על משטח משומן היטב, חשוב מאד להקפיד ולהתפיחם שוב עד להכפלת נפחם . רצוי להתפיח את כדורי הבצק במקום חמים ללא לחות. לזירוז התפיחה: מחממים את תנור האפייה לטמפרטורה הנמוכה ביותר(כ-50 מעלות), מכניסים המגש המשומן עם כדורי הבצק, סוגרים את דלת התנור ומכבים את התנור. כאשר משתמשים במשפר לאפיה ביתית של שמרית, מספיקה השהייה של הבצק בגמר הלישה למשך כ-20-30 דקות.( אין צורך בתפיחה ראשונה ארוכה יותר)
  []

3. טיגון נכון - בסיום התפיחה, מרימים הסופגניות בעדינות בעזרת כף שטוחה דקה משומנת, מכניסים בזהירות לשמן שחומם מראש כשצדה העליון של הסופגניה כלפי מטה.
  []

4. טמפרטורת שמן נאותה -  לאחר חימום השמן מכניסים כף עץ לשמן ובודקים שמופיעות בועות קטנות מסביב לה, אם הבועות גדולות ורבות, השמן חם מדי, יש להנמיך האש או לסגור אותה למספר דקות או להוסיף שמן מהבקבוק. במידה והשמן חם מדי, הסופגניה תשחים מהר בעוד הבצק בפנים יישאר דביק ולא אפוי.

זמן הטיגון תלוי בגודל הסופגניה. לסופגניות גדולות רצוי זמן טיגון של כ- 2-3 דקות ואז להפוך הסופגניה להמשך טיגון של כ-2- 3 דקות, או עד שהסופגניה בצבע זהב. סופגניות קטנות יש לטגן כ- ½ 1 דקות מכל צד עד להזהבה. בתום הטיגון להוציא בכף מחוררת ולהניח על גבי נייר סופג. לאחר מספר דקות מומלץ להזריק את הריבה ולבזוק אבקת סוכר.

נסו ותיהנו, חנוכה שמח!
  []

הטיפים באדיבות 'שמרית'.
חברת "שמרית" מייצרת ומשווקת שלושה מוצרים: קוביה "שמרית" – קובית שמרים טריים, 50 גר' נטו, שקית "שמרית" – גרגרי שמרים טריים להוספה ישירה לקמח, שקית שמרית+ משפר לאפיה ביתית.

מוצרי שמרית נושאים את חותם הכשרות המהודר של בד"ץ העדה החרדית.