יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

הצילו! הגינה בורחת

הצילו! הגינה בורחת

גשמי ברכה ניתכים ארצה, ומרווים את הגינה הפרטית. לפעמים הם גם מבריחים אותה, הצילו!

איתמר רוזן ט"ז בחשון תש"ע - 03/11/2009 09:57

כיצד תייצבו את אדמת הגינה שלא תסחף בגשמים החזקים?
בתחילת עונת הגשמים מומלץ לנקוט בצעדים שיצמצמו סחף של אדמה מהגינה לשבילי ההליכה ולמדרכות – "אבן פינה" מציעה חלוקי נחל דקורטיבים ברוח הפנג שוואי
עונת הגשמים החלה ואיתה אדמת הבוץ בגינה שגורמת ללכלוך רב. הגינה, שכה רבות השקענו בפיתוחה, נראית כמו אחרי שדה קרב ואינה נעימה למראה או למעבר.


האדמה שמהווה את מקור החיים של הצמחים והכרחית להתפתחותם, נסחפת לעיתים עם הגשמים, מכסה את שבילי ההליכה ולעיתים מגיעה עד למדרכה או סותמת פתחי ניקוז. שורשי הצמחים והעצים נחשפים ומכאן קצרה הדרך להתייבשות של הצמחיה, היחלשותה והפיכתה לפגיעה למזיקים ומחלות.


כדי למנוע את העלמות האדמה והפיכתה למטרד כדאי לחפות את אדמת הגינה וכך לייצב אותה ולצמצם את הסחף. קיימים מספר סוגי חיפוי, אך מומלץ לבחור כזה שיש בו ערך מוסף של הוספת יופי ומראה עשיר לגינה.


שמעון חמו, מחברת "אבן פינה" המשווקת חלוקי נחל דקורטיביים לחיפוי, אומר שאפשר לנצל את הצורך בחיפוי קרקע כדי להוסיף לגן צבע ועניין. באבן פינה מציעים חלוקי נחל ברוח הפנג שוואי שמתאימים לשימוש בגינה, בעציצים ואדניות וכן לבריכות נוי ועיטור שבילים ומעברים.


בעזרת חלוקי הנחל ניתן ליצור שבילי הליכה שעליהם ניתן לצעוד גם לאחר הגשם בלי להחליק או ללכלכך את הנעלים.


למעשה, בטבע, החיפוי הוא חלק מתהליכים טבעיים, אפשר לראות זאת במיוחד באזורים עשירים בצמחיה. עלים וחומר צמחי ואורגני נופלים למטה ויוצרים שכבה השומרת על הקרקע. שכבות החיפוי יוצרות סביבה נוחה לפעילות חיידקים וחרקים באזור השורשים, דבר שחשוב מאוד לצמחים הגדלים בטבע הפתוח ומאיץ את גדילתם.


החיפוי באבני נחל הוא בחירה בחומר בעל אורך חיים ארוך ויציב להבדיל מחומרים עדינים, שמתבלים בזמן קצר יחסית. החיפוי מונע מטיפות הגשם ליצור שכבת קרקע אטומה שחונקת את מצע הגידול. החיפוי מונע גם את התרבות העשבים השוטים ששכיחה בחורף, מאחר והוא חוסם את אור השמש שנחוץ להם כדי להתפתח.


על פי הפנג שוואי, לאבנים סגולות מיוחדות ביצירת שפע, התחדשות, רוגע והרמוניה בין בני המשפחה.  בין סוגי האבנים המיוחדות של "אבן פינה":


אוניקס – שהם:  שמפיגה פחדים ומחשבות שליליות ומחזקת את השליטה העצמית.

סיטרין - לשם: בצבע דבש. ממריצה את בהירות המחשבה, מזרזת קבלת החלטות ומאזנת את האגו. מונעת חלומות רעים אצל ילדים ומבוגרים.

ג'ספר - ישפה: אבן בגוון אדום. מסייעת בשחרור מתחים ומחזקת את ההתמדה, ההמשכיות וכושר הסיבולת הפיסי.

אגאת - שבו: בגוון לבן. מחזקת את האומץ, הביטחון העצמי ואת הקשר לקרקע ולשורשים.

טייגר – עין הנמר: אבן עם פסים משכבות גיאולוגיות קדומות. מחזקת את החוש השישי והקשר בין האינטואיציה לבין ההיגיון.


טוב, זה למי שמחזיק מכך...


מי שמתקשים לבחור יוכלו לבחור בשקית "מיקס" עם שילוב של מספר סוגי אבנים. כל אחד מהסוגים זמין בשלושה גדלים, כך שניתן ליצור שילובים ודגמים מרתקים. מומלץ לבחור בגדולים ובבינוניים לגינה ובקטנים לחיפוי לעציצים ואדניות בבית ובמרפסת, דבר שמונע התזת בוץ לכל עבר בזמן ההשקיה.