שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

חורף חם מ'חמי געש'

חורף חם מ'חמי געש'

המרחצאות הבריאותיים של 'חמי געש' פתוחים לרחצה נפרדת בעונת החורף

איתמר רוזן י' בחשון תש"ע - 28/10/2009 09:11

עונת החורף בחמי געש הפכה בשנים האחרונות להיות חוויה בריאותית מפנקת לציבור החרדי. החל מיד לאחר תקופת החגים, נפתחים בימי ראשון וחמישי מרחצאות חמי געש לרחצה נפרדת לגברים ולנשים, כאשר בימי ראשון בערב, אחת לשבועיים, המקום פתוח לנשים בלבד, ואילו בכל ימי חמישי בערב, פתוחים המרחצאות לגברים בלבד.


המים המיוחדים של חמי געש עשירים במיוחד במינרלים, מלחים וגופרית ונחשבים לבעלי כוחות מרפא טבעיים בעיקר לסובלים מבעיות פרקים, שרירים תפוסים וגב. אולם, לא מן הנמנע כי המים הללו מתאימים גם לכל אלו המבקשים לשמור על איזון פיזי ונפשי וסתם ליהנות מפינוק ומשמירה על הבריאות.


מהן, בעצם, סגולות המרפא של חמי געש?


הטבילה במים מיוחדים אלו, הנשאבים מבטן האדמה, מזרזים את חילוף החומרים בגוף, מאיצים הרזייה, מחדשים את תאי העור וגורמים להפרשת שומנים וזיעה. בנוסף לכך, הרחצה במים אלו גורמת לתחושת שחרור והפגת לחצים ומתחים. החום הטבעי של המים התרמו מינרליים, גורם להרחבת כלי דם היקפיים ועל ידי כך מוריד את לחץ הדם, מעלה את הדופק ומשפר את תפוקת הלב. לדברי אבי דדוש, מנהל התפעול במקום, "מבקרים ומתרחצים קבועים מדווחים לנו על הקלה מכאבים גופניים, על תחושת רגיעה ועל בריאות טובה לאחר ביקור בחמי געש".


לאור דברים אלו, ממליצים בחמי געש לקחת פסק זמן ממרוץ החיים השוטף ולבוא לביקור של הנאה, שלווה ובריאות במרחצאות המים התרמו מינרלים. הביקור במקום כולל רחצה בבריכות החמות הנשאבות מבטן האדמה, טבילה בבריכה עם זרמי מים, התפנקות בסאונות היבשה והרטובה, עיסוי מימי מרגיע בזרמי מי גופרית חמים. בנוסף, ניתנת האפשרות לקבלת טיפול לגוף ולנפש במרכז הספא החדש שבאתר, עם מסאז' מרגיע ומשחרר, בכפוף לתיאום והזמנה מראש.


האתר פתוח בימי ראשון החל מי"ד בחשון (1/11) בכל אחת לשבועיים, לנשים, בין השעות 19:00-23:00, ובכל שבוע בימי חמישי (ליל שישי) פתוחים המרחצאות לגברים, בין השעות 19:00 עד 12:00 בלילה.

  1. 2. ידידי, אין תחליף
    ברוך וינברג 28/10/2009 12:28
    אני לא יודע מה המדיניות באתרוג, אבל דבר אחד בטוח, שמאחר ואין תחליף כרגע של שומרי שבת אפשר להבליג על פרסום כזה.

    ברגע שיהיה תחליף, אני מסכים אתך בכל מילה, ולדעתי יהיה אסור לפרסם את זה.
  2. 1. למה אתם לא מציינים...
    יעקב 28/10/2009 11:19
    שהאתר פותח את שעריו גם בשבתות ובמועדי ישראל.
    וישנם הרבה כאלו שעניין השבת חשוב להם מהנאה בריאותית....
    ובפרט שישנם כאלו שאם יראו את הפרסום באתר שלכם יפרשו אותו כדבר מותר...